Primer pas: treure trànsit de la C-55 i traspassar-lo a l'autopista C-16, que ha de tenir un preu molt més baix (o gratuït) com a mínim per als bagencs. I, a posteriori, convertir la C-55 en una carretera interna, d'ús comarcal. Aquest és l'ordre que els responsables polítics de Castellgalí i Manresa creuen que s'ha de seguir en el pla de mobilitat que la Generalitat té previst per reduir la sinistralitat a la C-55, un ordre que en "cap cas" seria "viable ni lògic" que s'establís al revés.

El Consorci Viari de la Catalunya Central va filtrar aquesta setmana que la Generalitat estudia construir tres rotondes a la C-55 (dues a Castellgalí i una a Manresa) amb l'objectiu d'augmentar la seguretat d'una via coneguda pel nombre d'accidents i morts que acumula. L'anunci ha generat malestar a Castellgalí, a tot el Bages sud i a la plataforma No + Morts a la C-55, que afirmen que la introducció de rotondes no és factible si abans no es descongestiona la via (que absorbeix 34.000 vehicles diaris) i es traslladen cotxes cap a la C-16, per on passen de mitjana uns 13.600 vehicles al dia.