El pont de Pere Otger (el Pont Vell) de Sallent ha canviat els vehicles per maquinària, tanques i senyals, que des de fa tres setmanes ocupen bona part de la seva plataforma superior. El viaducte es troba en ple procés de transformació fins a final de setembre, amb l'objectiu de renovar-ne la imatge i millorar-hi la seguretat.

Els treballs mantenen el pont tancat a la circulació de vehicles en tots dos sentits, però, com que de moment es concentren en una banda de la plataforma, els vianants poden travessar a peu per la vorera contrària.

Les obres preveuen fer un sanejament de tota la calçada, amb una renovació completa del paviment, i també se substituiran els revoltons dels voladissos que formen les voreres per unes peces de formigó. A més, s'instal·larà una nova barana, tenint en compte que l'actual està molt deteriorada.

Tot plegat és previst que s'alllargui tot l'estiu, en què el pont mantindrà restringida la circulació. Els treballs també impliquen un canvi de sentit dels carrers de Sant Bernat i Torres Amat, i la reubicació de la parada d'autobús del car-rer Carretera, que habitualment és situada a l'altura d'aquest pont i ara s'ha hagut de traslladar cap al pont de la Concòrdia (el Pont Nou). Mentrestant, i per mirar de contrarestar aquests efectes de les obres, l'Ajuntament ha previst una ampliació del servei d'autobús per als veïns de la Rampinya i del carrer Carretera en horari de tarda.

Aquesta serà la reforma més important que s'haurà fet del Pont Vell en dècades. La seva construcció és del segle XVIII (després que una riuada s'emportés l'antic pont medieval el 1747), i des d'aleshores se'n coneix una ampliació amb voreres per a vianants que fan voladís, l'any 1886; i una altra intervenció el 1989, en què es van remodelar les voreres. L'actuació que es fa ara ja es va començar a plantejar el 2005.