L’Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola presentarà una reclamació prèvia a Endesa, i depenent de la resposta es plantejarà emprendre accions legals contra la companyia. El motiu són les apagades de llum en ple horari laboral que hi ha hagut en els últims mesos i que han afectat per igual habitatges, comerços, serveis i instal·lacions municipals. L’última aquest divendres. Aquest cop, a més, sense previ avís. Des de les 8 del matí fins a mitja tarda hi ha hagut talls intermitents en el subministrament elèctric. Les apagades han causat de nou problemes als veïns, que s’han queixat. Unes queixes que es fa seves l’Ajuntament, que no tenia coneixement del tall de llum i per tant no ha pogut avisar amb temps.

A l’octubre ja va passar el mateix durant tres dies seguits. Aleshores Endesa va enganxar alguns cartells avisant del tall en diferents punts del poble, però aquest cop l’Ajuntament no té coneixement que se n’hagi penjat cap. L’alcalde, Albert Miralda, diu que hi ha una «sensació total d’indefensió per part nostra i de la població». I és que no només els veïns s’han vist afectats sinó també instal·lacions de serveis públics per col·lectius vulnerables com l’escola bressol o el Centre de Dia. La companyia afirma que no hi ha cap normativa que els obligui a avisar dels talls a l'Ajuntament ja que disposen del permís d'Indústria.

Miralda ha reclamat que les operacions de manteniment es facin en horaris en què s’afecti menys la vida de les persones i sempre avisant de forma prèvia. En aquest sentit subratlla que «talls d’aquest abast i amb aquesta afectació cal avisar-los amb temps, i no amb cartells (quan n'hi ha) sinó notificacions directament a l’Ajuntament». Per tot això, des de l’Ajuntament no es descarta emprendre accions legals contra Endesa si no es reben explicacions oportunes en les properes hores i si persisteixen aquests talls en el subministrament elèctric sense justificar ni avisar.