L'alcalde de Castellgalí, Cristòfol Gimeno (PSC), ha criticat durament la política aplicada pel departament de Territori i Sostenibilitat al corredor viari del sud del Bages, després de les dades publicades per Regió7 en l'edició de dimecres passat, en què es posava de manifest que la Generalitat ha pagat en dos anys a la concessionària de l'autopista Manresa-Sant Cugat com a compensació pels descomptes que hi aplica l'equivalent al 50% del cost de desdoblar la C-55, que seria la via alternativa gratuïta. Per a Gimeno, aquesta situació és «una vergo-nya» i «un insult als habitants del Bages», amb referència a la política d'inversions del Govern català.

Tal com detallava aquest diari, entre el 2017 i el 2018 -els primers dos anys amb tots els descomptes actuals aplicats al complet- la Generalitat ha liquidat amb la concessionària prop de 60 milions d'euros en concepte de compensacions, mentre que el desdoblament de la C-55, que té el projecte redactat des del 2015, té un pressupost de 120 milions.

«És intolerable i increïble», diu Gimeno respecte a «la xifra que ha pagat la Generalitat en bonificacions i en tant sols dos anys a la concessionària de la C-16, Autema Ferrovial, mentre al mateix temps seguim tenint una C-55 que en el seu tram sud, entre Manresa i Castellbell, està absolutament col·lapsada en hores punta tant els dies feiners com els caps de setmana».

El batlle fa una crida a «dir prou». Al Consell d'Alcaldes de dimecres va demanar a la resta de responsables municipals «reflexionar» sobre aquestes dades i buscar un consens per actuar de forma conjunta. «No és acceptable que seguim pagant per més bonificacions a una concessionària», afirma. Properament tindrà lloc una reunió amb la Generalitat, però per a Gimeno l'única solució és el desdoblament.