L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, va agafar ahir el relleu a la presidenta del Consell Comarcal del Bages, Estefania Torrente, al capdavant de Bages Turisme. La presidència de l'ens, que treballa en la planificació, gestió i promoció del turisme al territori, se l'alternen cada dos anys els dos organismes que el lideren: el consistori manresà i el Consell. Bages Turisme, que es va constituir fa quatre anys, ha aconseguit integrar els principals agents de la comarca que treballen en l'àmbit del turisme, tant públics com privats, i ha consolidat una estructura tècnica i de gestió centrada en el turisme a la comarca.

La presidenta sortint, Estefania Torrente, va aprofitar el relleu per fer balanç dels darrers dos anys de l'ens del qual formen part tots els ajuntaments de la comarca i l'associació privada Bages Impuls. Torrente es va mostrar satisfeta «de la feina que hem fet» i va assegurar que «som conscients que queda molt camí per recórrer turísticament a la nostra comarca».

Per la seva banda, l'alcalde de Manresa afronta la presidència de Bages Turisme, que passarà a Marc Aloy quan el rellevi a l'alcaldia, amb la voluntat de continuar apostant per la col·laboració pública i privada. Junyent va destacar l'aposta «decidida i estratègica que s'està fent pel turisme», que s'ha traduït en un «increment sostingut» del turisme a la comarca. Per aquest motiu, va afirmar que «som en el bon camí». Per a l'alcalde manresà els principals reptes de futur passen pel projecte Manresa 2022 i la renovació del segell Unesco per al Geoparc de la Catalunya Central, que s'ha de revalidar durant el 2020.

Durant els darrers quatre anys Bages Turisme ha consolidat una estructura tècnica i de gestió amb una àrea de Turisme pròpia dins el Consell Comarcal del Bages. La professionalització del sector s'ha incentivat a través de formació específica i dels programes Punt d'Informació Turística i Biosphere, que actualment tenen més d'un centenar d'empreses adherides.

L'ens també s'ha dotat d'un pla estratègic de turisme, un pla de comunicació, un de senyalització del Geoparc i ha creat materials atractius i actualitzats de difusió de l'oferta turística del territori, ha renovat la web i té una presència activa a les xarxes socials. Entre les accions destacades hi ha les guies del tomàquet i el mató de Montserrat, la coordinació de la marca Paisatges de Barcelona, la guia de viatge del Geoparc o un estudi de la mongeta de Castellfollit. Bages Turisme gestiona un pressupost superior als 200.000 euros.