Una avaria elèctrica va deixar sense subministrament més de 15 hores prop de 500 abonats concentrats bàsicament al nucli urbà de Súria, principalment al llarg de la matinada de dimecres.

Fonts de la companyia Endesa van explicar que la comunicació de la fallada es va donar dimarts a 1/4 de 10 del vespre, que la reparació es va allargar tota la nit i que, passades les 12 del migdia d'ahir, s'estava acabant de restablir el servei.

En un comunicat que va difondre, l'Ajuntament de Súria va expressar públicament la seva queixa a Endesa «pel retard en la reparació», perquè «aquest matí [ahir per al lector] encara no havia estat resolta en alguns sectors».

I també perquè, segons subratllaven, «davant l'abast de l'avaria, l'equip de govern es va posar en contacte amb Endesa per intentar agilitzar la resolució del problema i utilitzar generadors elèctrics, sense rebre una resposta satisfactòria per part de la companyia. Aquest seguiment s'ha estat realitzant al llarg de la nit i d'aquest matí».

En aquest sentit, fonts de la companyia van explicar que sempre que es produeix una avaria es valora la idoneïtat i necessitat de portar-hi o no grups electrògens, depenent del temps que es calcula que serà necessari per fer-ne la reparació, ja que es tarda a mobilitzar aquest material, i que en aquest cas potser hauria estat escaient utilitzar-lo.

En el comunicat, l'equip de govern lamentava «els perjudicis provocats a les persones i les empreses de la vila per aquesta falta de subministrament elèctric durant un període de temps tan llarg», i instava Endesa a «millorar el seu servei per evitar que es repeteixin situacions semblants».