Una estructura només amb les antigues arcades que el sostenien, però sense carrils, ni baranes, ni plataforma superior. Aquest és l'aspecte que presenta actualment el pont d'accés al nucli de Cabrianes, on ja fa mig any que es treballa per ampliar-lo, i que a hores d'ara ja ha completat la fase de desmuntatge dels elements que s'hauran de substituir, en previsió que la nova infraestructura estigui del tot renovada i sigui plenament operativa aquest proper estiu.

Són les previsions del Departament de Territori i Sostenibilitat, com a responsable d'una execució que va començar més tard del que s'hauria volgut a causa de la pandèmia, però que ja es troba al seu equador, i si res no ho impedeix, estarà llesta en els propers mesos. Les obres «avancen a bon ritme», asseguren fonts del mateix departament, que fins i tot confien a poder-hi reobrir d'alguna manera el trànsit amb anterioritat, si és possible, cap a final d'aquesta primavera.

Segons ha explicat el mateix departament, aquesta fase intermèdia dels treballs comprèn l'execució dels pilots corresponents a la fonamentació de tota la base, com a pas previ per poder intervenir en els arcs i passar a muntar la cintra per a l'estructura de l'ampliació del pont. Un cop completades, les obres donaran lloc a un pont reformat que haurà doblat l'amplada amb una plataforma totalment nova i que passarà dels 6 metres que tenia a 12. Tindrà una calçada de doble carril que permetrà el pas alhora d'un vehicle per a cada sentit (fins ara calia cedir el pas al primer que hi entrava perquè difícilment n'hi podien transitar dos a la vegada) i una vorera per a la circulació tant de vianants com de ciclistes.

Malgrat aquest eixamplament, es conservarà tota l'estructura inferior original, que inclou les arcades i els alçats, per bé que s'hi afegirà un arc central per fer el pont més resistent per poder suportar l'increment de càrrega que comportarà l'ampliació. En canvi, longitudinalment no hi haurà canvis, i es mantindran els 73 metres de llargada que té, tot i que els treballs abasten una àrea més gran, amb l'adequació dels trams que hi entronquen.

Pel pont d'accés a Cabrianes hi circulen una mitjana de 7.200 vehicles diaris, els quals des de l'agost han de fer rutes alternatives per poder entrar i sortir del nucli amb el pont tallat. Això afecta tant els veïns com els treballadors i els transportistes del polígon Berenguer, que han d'enllaçar amb l'eix Transversal a prop d'Artés, o amb el del Llobregat pel Camí dels Horts.