02 de novembre de 2019
02.11.2019

Els usuaris poden demanar cita per resoldre dubtes sobre els serveis

01.11.2019 | 23:42

El servei d'assessorament energètic del Berguedà, integrat al Consell Comarcal del Berguedà, informa i assessora en temes energètics els ciutadans que ho necessiten. És itinerant i ofereix servei a diferents punts de la comarca de manera gratuïta. A hores d'ara, la continuïtat d'aquests servei, que és temporal, és prevista fins a final de gener de l'any vinent.

L'objectiu, tal com han explicat fonts de l'ens comarcal, és donar eines als usuaris i consumidors perquè coneguin detalladament els seus contractes i entenguin les seves factures. Tot i que s'adreça a la població en general, és un servei pensat especialment per a aquelles persones que tenen dificultats per pagar les factures i mantenir els serveis bàsics d'aigua, llum i gas i, per tant, es troben en risc d'exclusió residencial.

El servei és adscrit a l'àrea social del Consell i, a banda d'assessorar i informar, té l'objectiu com estableix la Llei 24/2015 del 29 de juliol, d'aplicar mesures urgents per afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica. A banda d'oferir una atenció personalitzada a la ciutadania, aquest servei també orienta les persones que ho necessiten cap a altres serveis com els socials o consum.

Per accedir al servei s'ha de demanar cita prèvia. Hi ha quatre punts d'atenció personalitzada: a l'alt Berguedà, segons la demanda i amb seu a Bagà, els dilluns al matí; a Berga, amb visites els dijous al matí; a Gironella, amb visites els dijous a la tarda; i a Puig-reig, els dimecres al matí. Es recomana portar les factures dels subministraments el dia de la cita.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades

L'últim El més llegit