El Berguedà es promocionarà a l'àrea metropolitana fent publicitat als autobusos de l'Ajuntament de Barcelona i també als que fan el servei regular de transport de viatgers des de la capital catalana al Berguedà. Aquesta és una de les accions que el Consell Comarcal i l'Agència de Desenvolupament del Berguedà duran a terme aquest 2018 per desenvolupar el pla de comunicació de la nova marca territorial que han concebut i impulsat en col·laboració amb els agents socials berguedans el darrer any.

La marca territorial es va presentar ahir a la Torre de l'Amo de Viladomiu Nou. Porta per lema «El Berguedà, terra de futurs». El president del Consell Comarcal i de l'Agència, David Font, va explicar que es vol potenciar la comarca no només a nivell turístic sinó en el seu conjunt i en tots els seus sectors. «Més enllà del turisme el Berguedà és un territori ple d'oportunitats». Justament la marca vol donar «potència» al nom de Berguedà per tal «d'incrementar-ne el coneixement» i fer emergir les seves potencialitats en tots els seus àmbits socials. «Es tracta d'aprofitar el que tenim per rellançar la comarca». Una aposta que compta amb «la voluntat política i dels agents socials per tirar-la endavant», va dir Font, que va convidar els ajuntaments i empreses berguedanes a sumar-se a la iniciativa.

Els objectius d'aquesta marca, segons va explicar Jordi Reixach, professor branding de creativitat i direcció d'art de la facultat de Turisme de la Universitat de Girona, són «augmentar la visibilitat i la reputació del Berguedà a Catalunya i els mercats de proximitat, incrementar el turisme de qualitat amb interessos i temàtiques emocionants, facilitar l'obertura d'empreses» relacionades amb l'economia verda, i posicionar la comarca com una destinació per visitar, però també «enfortir el sentiment de pertinença al territori» dels mateixos berguedans. Es vol transmetre la idea que el Berguedà és una comarca de futur i un territori «emprenedor i de primer nivell a Catalunya» destacant l'estil de vida berguedà, la seva gastronomia, tradicions, el fet de poder viure en un espai enmig de la natura, tranquil, amb arrels i indústries verdes.

El logotip de la marca és una imatge que fa referència al Pedraforca i té formes arrodonides com el sostre d'una casa, per transmetre la idea que la comarca és una terra d'acollida per a tothom. A partir d'ara es farà servir en tots els elements comunicatius o de marxandatge del Consell Comarcal del Berguedà i l'Agència de Desenvolupament i en les fires, festes i actes en què aquests ens col·laborin o que organitzin. Així mateix es convidarà els ajuntaments de la comarca a fer-ho, igual que a les empreses i entitats berguedanes, segons va explicar Imma Espel, directora de Turisme de l'Agència. Es farà a través d'una plataforma d'adhesió.

La primera de les accions és la campanya als busos. Però n'hi haurà d'altres per concretar. I no estaran adreçades només als vistants potencials sinó també a les persones que hi viuen i per intentar que s'hi instal·lin nous veïns.