Els treballadors de l'Hospital Sant Bernabé de Berga, a través d'un comunicat emès pel comitè d'empresa, denuncien la neteja de "supervivència" que l'empresa concessionària del servei realitza a les habitacions i espais comuns del centre hospitalari. Critiquen que hi ha dies que només hi ha 2 o 3 treballadores "que fan tot el que poden" per realitzar la neteja dels espais dels malalts.

El comitè denuncia que aquesta situació es produeix especialment des que l'empresa danesa ISS Soluciones de Limpieza Direct SA va prendre el relleu a la que hi havia fins el 2015, que era berguedana. A més, els treballadors asseguren que la manca de neteja "s'ha acusat" les últimes setmanes.

Entenen que la neteja en un centre sanitari ha de ser "el màxim de rigorosa" per "evitar al màxim la transmissió i contaminació per bacteris, virus, etc.". I fan una menció especial al servei de càtering i del bar, on lamenten l'estat de les plates i els recipients en els quals es serveix el menjar. Tot i això, els empleats creuen que "no tota la culpa" és de l'empresa ISS sinó "també de la direcció de l'Hospital Sant Bernabé que permet que això succeeixi".

Els treballadors recorden que els dos contractes (de la neteja i del càtering) estan "en situació de pròrroga", i també afirmen que s'han queixat en diverses ocasions i hi ha hagut inspeccions de sanitat.