Un any després de les vacances de Nadal nefastes per al Tren Groc en què la línia fèrria va tenir una concatenació de robatoris de material, l'emblemàtica línia de tren de la Cerdanya i el Conflent sembla que ha entrat en una via morta. Els entrebancs com ara aquests robatoris, la manca d'inversions per part de l'estat i la progressiva davallada d'usuaris poden haver tocat de mort un dels principals atractius turístics del Pirineu central. En aquest sentit, els sindicats ferroviaris de la Catalunya Nord han avisat que si l'estat francès no hi posa remei en forma d'inversions, el Tren Groc podria desaparèixer en els pròxims mesos.

El secretari general de la Confederació General de Treballadors (CGT) a la zona, Julien Berthelemy, ha alertat que la línia que uneix les estacions de Font-romeu i la Tor de Querol podria tancar en breu "per problemes de degradació de la línia i de seguretat". El representant sindical ha remarcat que les administracions i la Societat Nacional de Camis de Ferro (SNCF), propietària de la línia, "han abandonat el servei" fins al punt que no és ni útil per a la ciutadania. El preu del servei amb el trajecte d'anada i tornada, uns 60 quilòmetres entre Vilafranca i la Tor, és de 40 euros, i a la Cerdanya i el Conflent funciona amb èxit el servei d'autobús públic al preu d'un euro. Això fa que, segons ha emfatitzat Berthelemy, el tren "no respon a les necessitats dels usuaris". En tan sols deu anys el trajecte s'ha incrementat una hora perquè els combois han de circular més a poc a poc. Això ho ha provocat la manca d'inversions al llarg de tres dècades. De la mateixa manera, ni els horaris ni les freqüències ajuden a convertir-lo en una eina pràctica per als habitants de les valls, segons remarca el delegat de la CGT. Amb aquest panorama, les estadístiques del Tren Groc evidencien que en els últims 15 anys la línia ha passat de rebre 400.000 passatgers cada any a rebre'n actualment 150.000.