El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha complert aquest dijous 30 anys promovent l'oferta turística de la demarcació sota la marca «Ara Lleida». En un acte per commemorar l'efemèride, el president de la Diputació, Joan Talarn, ha expressat la seva satisfacció pels 30 anys de vida del Patronat de Turisme i ha afirmat que, de cara al futur immediat, «cal seguir treballant amb esforç i en plena col·laboració amb els diferents agents implicats en la promoció turística del territori, tant en l'àmbit públic com privat, per seguir donant a conèixer en tots els nivells la nostra realitat, els nostre paisatge, la nostra cultura, la nostra identitat i la nostra gent». Talarn ha afegit que «el nostre model turístic s'ha de fonamentar en un model de qualitat, sostenible i responsable». La temporada de turisme actiu i esports d'aventura 2019 ha començat amb 228 empreses, distribuïdes per les tretze comarques, les quals ofereixen els seus serveis en activitats amb l'objectiu de superar per primera vegada la contractació dels 750.000 serveis, el 5% més que l'any pasat.