La crisi catalana ha generat a l'octubre l'equilibri històric més gran en els resultats de les principals opcions televisives a causa de l'important creixement d'audiències de televisions que han informat contínuament sobre la situació, com La Sexta, TV3, el 3/24 i 24h. Aquesta és la principal conclusió de l'informe que fa mensualment sobre audiències Sobrevent Comunicació amb dades extretes de Kantar Media, encara que en la capçalera, en l'àmbit nacional de la més seguida, continua sent per novè mes consecutiu Telecinco, amb el 12,3 % de quota de pantalla, si bé baixa quatre dècimes respecte del setembre.

A la cadena de Mediaset España la segueixen Antena 3, amb l'11,9 %, tres dècimes més respecte del setembre; La 1, amb el 10,8 % aconsegueix la mateixa audiència; La Sexta (9 %), que puja 2,3 punts i obté el seu màxim històric, i les autonòmiques (FORTA), que amb el 8,6 % augmenten gairebé un punt (0,9). També altres cadenes que han seguit la situació a Catalunya han vist reflectit en els seus resultats l'interès de la ciutadania, com 24h, que ha pujat set dècimes i ha arribat a l'1,8 %, i el canal informatiu de Tv3, el 3/24, que amb el 3,3 % ha pujat cinc dècimes i ha obtingut també el seu rècord mensual.

TV3 torna a ser líder

Quant a les xifres exclusivament de Catalunya, TV3 ha obtingut l'octubre una quota de pantalla del 17,5%, el millor resultat d'audiència dels darrers deu anys, concretament des del març del 2007, quan el panorama televisiu no estava tan fragmentat. Aquest registre se situa a 8,4 punts per sobre de La Sexta, la segona cadena més vista del mes. De fet, la cadena pública catalana ha liderat els nivells d'audiència tots els dies del mes i ha situat 30 programes entre els 40 més vistos. Així mateix, els portals de la CCMA i del web de notícies del 324.cat han registrat un nou rècord d'audiència.

A banda, amb una quota del 18,4%, entre les 21.00 h i les 24.00 h, TV3 ha tornat a liderar un mes més la franja del prime time, amb 9,5 punts per sobre de La Sexta, i també s'ha situat líder del day time amb el 18%, també per sobre La Sexta, amb el 9,7% de quota de pantalla. La televisió pública catalana ha situat durant l'octubre 30 programes en el rànquing dels més vistos del mes, entre els quals destaquen els Telenotícies i Polònia.