El 23 % dels fons d'inversió contractats a CaixaBank, que opera amb el nom comercial de La Caixa, durant el primer semestre d'aquest any 2015 van ser adquirits a través dels canals digitals que té l'entitat financera, ja siguin a través de la web convencional o de dispositius mòbils. A més, aquests últims han experimentat un important creixement durant els últims mesos.

En un comunicat, l'entitat financera presidida pel manresà Isidre Fainé ha destacat que aquest percentatge "marca un rècord històric de contractació en línia d'un producte financer de CaixaBank", ja que el moviment de fons a través de la Línia Oberta web i mòbil -nom del servei de banca a distància de CaixaBank- ja supera els nou milions de transaccions diàries, amb un volum mitjà de 900 milions d'euros.

Sense anar més lluny, segons assenyala l'entitat en el comunicat, en el mateix període del 2014, el percentatge de fons d'inversió contractats en línia a CaixaBank va ser del 20 %, el tres per cent inferior al d'enguany, fet que suposa que en tan sols un any "la tendència cap a l'adquisició digital de productes financers d'ha incrementat en 500 punts percentuals" entre els clients de l'entitat financera.

CaixaBank també ha remarcat "la creixent importància del telèfon mòbil com a canal de contractació", que ha augmentat el 62 % fins al juny d'aquest any en comparació amb el mateix període de l'any passat. D'aquesta manera durant el mes de juny passat, es va arribar al 10 % de contractacions de fons d'inversió a través Línia Oberta Mòbil respecte del total de vendes digitals de l'entitat financera.

Al costat dels fons d'inversió, en aquesta entitat financera, els productes més contractats en línia són els crèdits al consum (14%), els dipòsits a termini (13%) i els plans de pensions (11%).