La fàbrica de Seat a Martorell va reprendre ahir la seva activitat després de la parada de les vacances d'agost, i encara l'últim terç de l'any amb el propòsit de mantenir el ritme de producció, que de gener a juliol d'aquest any va créixer el 9 % amb relació al 2014. La planta catalana va tancar a l'agost dues de les seves línies (la 1 i la 2) i només la 3, que acobla l'Audi Q3, es va mantenir activa la primera setmana d'agost per complir les previsions de producció.

L'activitat es va reprendre ahir sense el monovolum Seat Altea, les últimes unitats del qual es van produir en la primera setmana de juliol, complint així les previsions de renovació de models. Des de 2004, quan es va llançar la primera versió del Seat Altea, se n'han venut gairebé 500.000 unitats d'aquest monovolum, del que s'ha produït també el model Altea XL i l'Altea Freetrack. El Seat León és ara el model més venut de la marca espanyola, superant a l'Eivissa. Així, 157.100 de les 443.000 unitats produïdes a Martorell el 2014 eren un Lleó, mentre que 153.600 eren un Eivissa, front als 19.200 de l'Altea i les 112.800 de l'Audi Q3.

La filial espanyola de Volkswagen confia en el pròxim llançament la primavera del 2016 d'un SUV compacte (tot terreny) per seguir augmentant la seva rendibilitat, encara que aquest model no s'acoblarà a Martorell, sinó a la planta de Skoda a la República Txeca.