Seat ha creat una divisió que s'encarregarà de desenvolupar els productes i serveis pensats per a la mobilitat urbana i que treballarà per a tot el grup Volkswagen i assumirà el paper que li ha donat el consorci alemany de liderar aquesta nova línia de negoci.

El president de Seat, Luca de Meo, va anunciar ahir la iniciativa durant la presentació als mitjans de comunicació a l'Smart City Expo World Congress del prototip de motocicleta cent per cent elèctrica que la companyia llançarà el 2020 i que es convertirà en el primer vehicle de dues rodes de la marca. De Meo va assegurar que aquesta divisió, Seat Urban Mobility, està pensada per donar resposta a la nova demanda de vehicles que facilitaran els moviments de les persones a les ciutats, especialment dels més joves, que busquen fórmules «més assequibles, fàcils d'usar, divertides i pensades per compartir». «Per primera vegada tenim un equip cent per cent pensat per a aquests productes i serveis», va dir De Meo.

Liderada per Lucas Casasnovas, la nova divisió desenvoluparà productes i serveis al voltant de la nova mobilitat i englobarà Xmoba, el centre de desenvolupament de programari Seat Code i l'empresa Respiro, que gestiona serveis de cotxe compartit, que actualment presta els seus serveis a Madrid i a l'Hospitalet.

La mobilitat urbana planteja oportunitats de negoci amb un valor que alguns analistes calculen en uns 140.000 milions d'euros anuals a Europa.

En un contacte posterior amb la premsa, De Meo va assenyalar que la nova divisió «tindrà llibertat» per actuar i s'engega amb poc més de 25 o 30 empleats. A mitjà o llarg termini, el directiu es planteja reptes com incorporar els concessionaris de Seat a aquest negoci, en el qual podrien tenir un paper important a les capitals de província, el que contribuiria a portar els nous serveis de mobilitat fora de les grans urbs.

A l'Smart City Expo World Congress, Seat va mostrar per primera vegada la seva futura motocicleta elèctrica, que estarà disponible per a particulars i per a serveis compartits. L'escúter elèctrica podrà córrer a una velocitat màxima de 100 quilòmetres per hora i tindrà una autonomia de 115 quilòmetres amb una sola càrrega. La bateria serà extraïble i es podrà endollar per realitzar la recàrrega en qualsevol instal·lació domèstica, així com en els punts de càr-rega habituals.