L'aerolínia Lufthansa ha efectuat un total de 18.000 vols buits aquest hivern per evitar perdre els drets en els principals aeroports on opera, segons ha revelat la plataforma The Butlletin.

Abans de l'arribada de la covid, les companyies aèries havien d'efectuar almenys un 80% de les franges horàries programades en els principals aeroports o sinó s'arriscarien a perdre els seus vols en aquestes destinacions. Durant la pandèmia, aquest percentatge es va rebaixar fins al 50%. Tanmateix, la predisposició de la gent a viatjar durant aquest període de temps no és elevada i les companyies troben difícil arribar a complir amb aquestes xifres. D'aquí ha sorgit la dràstica mesura d'operar milers de vols sense passatgers o pràcticament buits.

La polèmica ha suscitat el govern belga a instar la Comissió Europea a modificar les normes sobre la seguretat de les franges horàries. El ministre de mobilitat de Bèlgica, Georges Gikinet, ha dit que aquesta normativa és incomprensible des del punt de vista econòmic i ecològic. Avui dia, l'avió és el mitjà de transport més contaminant: cada quilòmetre recorregut genera 285 grams de CO2.

Lufthansa planteja ara cancel·lar 33.000 vols programats per a finals de març després de l'augment de casos de covid arreu d'Europa per l'aparició de la variant òmicron.