El govern espanyol ampliarà els fons del bo de lloguer per a joves

La ministra d'Habitatge parla d'unes "dades dramàtiques" en matèria d'emancipació a l'Estat

Anuncis d'una immobiliària

Anuncis d'una immobiliària / arxiu

Jordi Bataller (ACN)

La ministra d'Habitatge i Agenda Urbana, Isabel Rodríguez, ha anunciat aquest dimarts que el govern espanyol ampliarà els fons del bo de lloguer per a joves. "Ampliarem les quanties a les comunitats autònomes per fer arribar aquest bo de lloguer jove a la població que més ho necessita. I també analitzar el que està fallant, perquè no totes les CC.AA. han funcionat aquests ajuts per igual", ha assenyalat Rodríguez en la presentació del projecte 'Embarriats', de la Fundació Cotec i els urbanistes 300.000 km/s, a Casa Seat. La ministra d'Habitatge ha parlat d'unes "dades dramàtiques" en matèria d'emancipació juvenil a l'estat espanyol. "Això ens ha de fer reaccionar i treballar amb iniciatives concretes", ha apuntat Rodríguez.

"Aquesta és la crida que vull fer avui aquí davant la societat civil catalana, els representants de les administracions i les empreses. Hem de treballar conjuntament i amb determinació davant el problema de l'habitatge i l'accés per part dels joves", ha reiterat la ministra d'Habitatge i Agenda Urbana, que igualment ha reclamat a les comunitats autònomes que "complementin" en la mesura que puguin aquesta ajuda al lloguer per als joves d'entre 18 i 35 euros (que és d'un màxim de 250 euros al mes). "Cal facilitar l'accés al lloguer a les persones joves per tal que puguin desenvolupar plenament el seu projecte vital", ha emfasitzat Rodríguez.

'Embarriats': el 37% de la població espanyola, en risc per la reducció de la mobilitat

La ministra d'Habitatge i Agenda Urbana ha presidit l'acte de presentació del projecte 'Embarriats. Atles de la vulnerabilitat urbana i social d'Espanya', una eina de 'big data' per visualitzar com augmentaria la segregació social en l'escenari d'una reducció progressiva de la mobilitat quotidiana. "Reduir els desplaçaments diaris té implicacions positives en termes mediambientals i de salut, però al mateix temps limita una de les potencials fonts de mescla social i perjudica els territoris pitjor connectats", ha apuntat el cofundador de l'estudi d'arquitectura 300.000 km/s, Pablo Martínez. "De fet, el projecte calcula que el 57% de la superfície urbana i un 37% de la població espanyola (16 milions de persones) presenta un risc elevat de segregació social per la menor mobilitat", ha assenyalat Martínez.

Les comunitats autònomes amb un percentatge més gran de persones en territori vulnerable són Castella-la-Manxa (76%), Múrcia (69%) i Extremadura (69%), mentre que a l'altre extrem hi trobem Galícia (15%), el País Valencià (18%) i Melilla (19%). "Hi ha diferències importants entre zones rurals i zones urbanes. Al territori, les principals dificultats són la manca d'una bona xarxa de transport públic, mentre que a les ciutats els riscos més grans són la mala qualitat dels habitatges i la seva poca dimensió, que dificulten el teletreball", ha reflexionat en veu alta el cofundador de l'estudi 300.000 km/s. "A Barcelona destaca que els barris amb les rendes més baixes –com el Raval- són els que poden tenir més dificultats. I a la Catalunya interior el principal problema és la desconnexió del transport públic", ha precisat Martínez.

"Al final, l'indicador de renda és essencial. Els habitatges amb les rendes més baixes i el barris més empobrits són els que tindran més dificultats per la reducció de la mobilitat i tot allò associat: teletreball, comerç electrònic o formació a distància", ha recalcat el cofundador de 300.000 km/s. 'Embarriats' ofereix una eina interactiva, oberta tots els públics, amb una dotzena de mapes i gràfics interactius que analitzen més de 3.000 àrees a Espanya (barris urbans i territoris d'un mínim de 5.000 habitants). L'eina inclou un mapa de clústers –elaborat amb set indicadors- que atorga a cada territori una puntuació en funció del seu grau de vulnerabilitat davant un escenari de reducció de la mobilitat quotidiana.