Prensa Ibérica, el grup de comunicació líder de la informació regional i local a Espanya, participarà en l'esdeveniment online Homenaje a l'educación que organitza Gestionando hijos i que tindrà lloc de l'1 al 23 de desembre de manera online a través del seu canal de YouTube.

Prensa Ibérica, en qualitat de mitjana partner d'aquest homenatge, torna a mostrar el seu compromís amb l'educació amb aquesta aliança, després d'haver dut a terme durant 2019 i part de 2020 el Tour Gestionado Hijos en diverses ciutats espanyoles, entre elles Oviedo, Las Palmas de Gran Canaria, València i Alacant, en companyia de Gestionant fills i els periòdics regionals del grup.

L'esdeveniment actual, tal com diu el seu director, Leo Farache, pretén "rendir homenatge a totes les famílies, docents, alumnes i professionals que han aconseguit que l'educació hagi funcionat amb èxit un any difícil, marcat per una pandèmia".

En aquest homenatge, participaran alguns dels majors experts en educació del nostre país:

  • La psicòloga i escriptora de contes infantils Begoña Ibarrola
  • El filòsof i professor José Carlos Ruiz
  • El psicòleg Alberto Soler
  • La pedagoga Mar Romera
  • El neuropsicòleg Rafa Guerrero
  • La pedagoga Carmen Guiata
  • El filòsof i divulgador David Pastor Vico
  • La pediatra Lucía Galán (Lucía, la meva pediatre)
  • El xef i expert en nutrició infantil Juan Llorca
  • La psicòloga Cristina Guitiérrez Lestón
  • La psicòloga Silvia Congost
  • La terapeuta de famílies Amaya de Miguel
  • La pedagoga Alba Castellví

Les seves ponències podran seguir-se de l'1 al 23 de desembre a través del canal de YouTube de Gestionando hijos. La inscripció és gratuïta i es realitza a través de la web.

Temàtiques de les ponències

  • Educació emocional a través dels contes (Begoña Ibarrola)

La transmissió de valors i la gestió de les emocions a través dels contes és una de les eines més utilitzada en el món de l'educació. Permeten que els nens comprenguin el seu món i adquireixin les eines necessàries per a enfrontar-se a ell.

  • Nens amb personalitat: pensament crític per al segle XXI (José Carlos Ruiz)

Quines implicacions tindrà en el futur si no ensenyem als nostres fills a desenvolupar el seu pensament crític? Prendre decisions és fonamental, però fer-ho des d'una perspectiva àmplia, coneixent els pros i contres i sabent quina és la més intel·ligent, això ja és una mica més complicat. El pensament crític ha d'estar en la nostra educació des que som petits, així evitarem grans mals arribada la temuda adolescència.

  • Disciplina juganera (Amaya de Miguel)

Què és el joc? La principal eina per a fer que els nostres fills aprenguin. No hi ha espai per a l'error i ells no tenen la sensació que no estan en una avaluació constant, a més de divertir-se durant el procés.

  • Una educació sense etiquetes (Alberto Soler)

L'efecte Pigmalió ja ens parlava del resultat que tenen les expectatives i etiquetes que posem als nostres fills. Si no parem de repetir al nostre fill que és un vague i que no val per als estudis, acabarà complint-se a causa de les nostres paraules. Canviar el concepte cap a ells és el nostre deure.

  • La relació més profunda de la nostra vida (Carmen Guaita)

Cridaries a un adult inútil o li cridaries a la primera oportunitat quan s'ha equivocat en alguna cosa? No, veritat? Llavors, Per què ens permetem fer-ho amb els nostres fills? Parlar-los amb respecte i des de l'empatia és fonamental perquè ells creixin amb la sensació que són tinguts en compte i que no els tracten malament ni en públic, ni en privat.

  • Educar des de la relació de parella (Silvia Congost)

Una relació sana entre els progenitors sempre serà un sinònim que els fills creixeran en un entorn de respecte i amor. No importa el tipus de família que tinguem o la nostra situació actual, la parella és l'eix pel qual es guien els fills.

  • Responsina: com evitar que els nostres fills desenvolupin addiccions (Rafa Guerrero)

La inclinació és una de les nostres formes més primàries de vinculació amb els nostres cuidadors. Per a crear una inclinació segura el fonamental és respondre a les necessitats que van manifestant els nostres fills al llarg de la seva vida. Això és la responsina, un element clau per a evitar que els nostres fills desenvolupin addiccions a les pantalles o fins i tot a substàncies.

  • L'admiració educa (Mar Romera)

Família i escola sempre han d'anar de la mà. Quan ens comuniquem, quan hi ha una relació de respecte mutu, els nens també ho senten i conviuen millor a l'aula.

  • Emocions, adolescents i pandèmia (Cristina Gutiérrez)

L'objectiu d'aquesta xerrada és ajudar a entendre les emocions negatives (por, ràbia i tristesa) que la pandèmia ha provocat, no sols en els adolescents, sinó també en pares, mares, docents i nens/es. Quines conseqüències provoquen aquestes emocions negatives sentides durant tants mesos? Amb recursos fàcils per a gestionar-les i entendre comportaments i actituds per a aconseguir estar tu bé perquè probablement, els altres no ho estaran.

  • Amistat en l'adolescència (David Pastor)

Les amistats es converteixen en el referent dels nostres fills amb l'arribada a l'adolescència, negar-ho o prohibir-ho seria un error. L'objectiu és comprendre als nostres fills i ajudar-los a fer bones eleccions perquè evitin la quantitat més gran de decepcions que vivim pel camí.

  • Entrevista (Lucía Galán)

Entrevista a Lucía Galán sobre l'educació i les seves implicacions en la situació actual que està vivint el nostre país.