Una investigació conclou que les paraules amb contingut emocional es recorden més que els vocables neutres, segons el treball publicat a la revista científica Cognition and Emotion, informa el Grup d'Investigació en Psicolingüística (GIP) de la URV Universitat Rovira i Virgili. Les persones recorden millor paraules com 'amor', 'somriure', 'mort' o 'pistola' que no les neutres, a l'estil de 'taula' o 'llapis'.

Els resultats de l'estudi qüestionen la teoria, bastant generalitzada, que la retenció d'aquestes paraules té a veure amb la relació semàntica que existeix entre elles.

Així, els investigadors posen el focus en el contingut emocional de la paraula, ja sigui positiu (felicitat, simpatia...) o negatiu (tristesa, desolació) i obren la possibilitat de millorar l'aprenentatge d'idiomes.

L'estudi s'ha basat en un experiment de la conducta de 130 persones que havien de llegir una llista de paraules sense relació semàntica entre elles i sense saber que es tractava d'una prova de memòria. Al cap de 15 minuts, se'ls demanava que recordessin les paraules que poguessin.

Un cop analitzades les dades de l'estudi, s'ha evidenciat que els participants van recordar més les paraules considerades emocionals, seleccionades sense cap relació semàntica.

L'autora principal, Pilar Ferré, creu que "el contingut emocional té un efecte en si mateix", possiblement perquè "és important per a la supervivència" i per això les paraules emocionals captarien l'atenció i es recordarien millor. Els resultats poden ser útils, per exemple, per l'adquisició de nous conceptes en nens o en l'aprenentatge de noves llengües, ja que es podrien relacionar les paraules més difícils d'aprendre amb informació emocional.