Unes 200 cartes que documenten una part important de la tòrrida història d'amor viscuda per les estrelles del cinema Laurence Olivier i Vivien Leigh s'exhibiran properament al museu londinenc Victoria & Albert, segons ha anunciat la institució.

Les missives serveixen per entendre la dinàmica del seva sovint tempestuosa i apassionada relació, la qual van iniciar el 1936 durant el rodatge de la pel·lícula Anglaterra en flames (Fire over England, 1937), quan l'actor anglès encara estava casat amb Jill Esmund.

Leigh (1913-1967) i Olivier (1907-1989), tots dos anglesos, van mantenir la seva relació en secret fins al 1940, la qual cosa, d'acord amb les esmentades cartes, contribuïa a encendre la passió de l'actor, guanyador de l'Oscar com a millor actor per la cinta Hamlet (1948).

Em vaig despertar totalment enardit de desig per tu, amor meu [...] Oh Déu meu quant et desitjava. Potser tu t'estaves acariciant el teu volgut ésser", va escriure Olivier en un text del 1938 o el 1939.

"Oh la meva estimada dolçor -continua en aquesta carta-, no he fet res. Sovint hi he pensat, però no és el que vull, donar-me plaer a mi mateix perquè no voldria fer-ho sense tu, així que no ho faré si puc aguantar".

En aquesta mateixa carta, l'actor assegurava a Leigh, la inoblidable Scarlett O'Hara a Allò que el vent s'endugué (Gone with the wind, 1939), que el seu amor cap a ella no era sols "carnal" sinó que l'estimava "amb tot, amb un tipus especial d'ànima".

Aquest to carregat d'erotisme apareix en altres missives escrites per Olivier, com en la que explica a la seva estimada que està "assegut nu" i que cobreix les seves parts tan sols amb "les teves calces".

Però no tota la seva correspondència va girar al voltant de la seva relació sexual, com demostra una carta en què Olivier li ofereix consell després que Leigh li hagués expressat els seus problemes per interpretar Scarlett O'Hara.

Després divorciar-se de les seves respectives parelles, tots dos van contreure finalment matrimoni el 1940 i lluny de veure com s'apagava la flama de la passió, les cartes en els següents deu anys reflecteixen el contrari.

La relació es va començar a enfonsar a final de la dècada dels 50, i la parella va decidir separar-se. Tot i que Olivier es va tornar casar, van mantenir de tant en tant la seva correspondència escrita.