Un total de sis dones van recórrer a les parades d'autobús a demanda durant les dues primeres nits de funcionament del servei a Vigo, la darrera ciutat que les ha posat en marxa. Però, exactament, en què consisteix aquesta iniciativa?

Les parades de bus antiassatjament van sorgir a Nantes el 2015 de forma experimental i s'han estès a Bordeus i a la regió de París. A Catalunya, Terrassa va ser el primer municipi a provar-ho i Bilbao es va sumar a principis de gener. Hi ha més ciutats basques que ho estan estudiant.

Les dones poden baixar-se a partir de les 22.30 hores entre dues parades. El servei està actiu de dilluns a diumenge en totes les línies diürnes i els tres autobusos nocturns. El seu funcionament és molt senzill. La persona que ho sol·liciti ha d'informar el conductor i quedar-se en els seients davanters per arribat el moment avisar i sortir del vehicle per la porta més pròxima al pilot.

A Vigo, les dones que ja l'han fet servir eren usuàries que viatjaven soles i van demanar baixar enmig de la ruta per quedar-se més a prop del seu destí i reduir la distància que havien de caminar soles. El perfil de les beneficiàries és molt variat, amb edats d'entre 23 i 52 anys, segons ha revelat l'alcalde, Abel Caballero, en realitzar una valoració molt positiva del primer cap de setmana d'aplicació de la mesura.

El Concello treballarà ara a donar-li major difusió a aquest canvi perquè pugui beneficiar un major nombre de viatgers. "Anaven soles i van optar per baixar abans per quedar-se més a prop del seu destí", destaca Caballero, que reitera la seva disposició a què persones grans, amb mobilitat reduïda o joves puguin també recórrer a aquest nou servei que ha convertit Vigo en una de les tres primeres ciutats espanyoles a sumar-se a les parades antiassetjament.