La moda reflecteix el batec de la societat, i aquesta tardor bona part del protagonisme serà per a la nova versió cinematogràfica de Mujercitas, dirigida per Greta Gerwig, i en què apareix un vestuari de somni entre el qual, és clar, destaquen els vestits d’estil romàntic.

Les marques de moda n’han pres bona nota i cases com Zara, Other Stories, The Vampire’s Wife i Rixo ja tenen les seves propostes als aparadors i penja-robes. Emma Watson, Saorise Ronan, Eliza Scanlen i Florence Pugh encarnen les germanes March, els personatges creats per Louisa May Alcott al final del segle XIX. El llibre segueix la història de quatre germanes adolescents que deixen casa seva a Boston en el marc de la Guerra Civil dels Estats Units.

A diferència d'altres adaptacions, el guió de Gerwig se centra en com les joves entren en el món adult i, per tant, en una altra manera de vestir plena de detalls i teixits nobles com el cotó d'excel·lent qualitat.

L'estrena del tràiler ha provocat un cataclisme a les xarxes socials, on ha estat aplaudit i analitzat fins a l'extrem. La versió anterior de Mujercitas es va rodar el 1994, protagonitzada per Winona Ryder. Les altres dues daten del 1933 i el 1949.

L'estrena, prevista per Nadal, provocarà, sens dubte, una eclosió de vestits estil praderia, llargs, de línies sòbries amb detalls com colls pronunciats o volants i estampats de flors.

Batsheva és una de les cases que reinterpreta com ningú aquest estil. Al principi de l’any 2016 l’advocada novaiorquesa que va fundar la marca va visitar una modista per encarregar-li un vestit nou, un regal d'aniversari, que s’havia de basar en la seva roba vintage favorita. Es va enamorar del procés i va acabar establint el seu propi segell. Es va presentar a la Setmana de la Moda de Nova York i va obtenir un gran èxit, amb roba que fuig dels estereotips de les peces convencionals que se suposa que ha de portar una dona professional en un despatx, com era el seu cas.