Monistrol de Calders afrontarà durant els propers mesos el projecte de remodelació de l'edifici de l'ajuntament, que comportarà una reubicació i ampliació de serveis per fer-lo més accessible i funcional. Ja s'ha adjudicat l'obra en les seves fases inicials, que es concentren bàsicament a la planta baixa i tindran una durada màxima de cinc mesos. L'executarà l'empresa Món Vertical, i es preveu que els treballs comencin a final de mes.

Es tracta d'una reforma integral que es farà a partir d'una proposta que la Diputació de Barcelona ja va presentar fa un parell d'anys. Es començarà per una execució conjunta de les fases primera i tercera, de condicionament dels accessos i de la planta baixa, però que també deixarà a punt el fossar per al futur ascensor que connectarà els baixos amb les plantes primera i segona.

Amb aquestes obres, els baixos de l'edifici es convertiran en l'autèntic espai de rebuda i distribució de serveis, fins ara desdibuixat. S'hi farà un vestíbul i una recepció noves, i s'hi adequarà l'oficina d'atenció al ciutadà i les oficines d'administració, amb un nou accés que s'adaptarà a nivell de carrer. A més, es disposarà d'una sala de plens més àmplia i amb més capacitat, i l'arxiu municipal (que actualment ocupa una part del segon pis) també es traslladarà a la planta baixa. Encara hi haurà espai per a magatzems i un lavabo adaptat.

Correus va fora

Per poder fer aquesta redistribució, abans ha calgut traslladar el servei de Correus, que fins ara eren a la planta baixa de la casa consistorial, a un espai fora d'aquest edifici.

Després d'analitzar altres possibles ubicacions, s'ha acordat el trasllat del servei a la guarderia vella, que ja funciona com a oficina de correus des de principi de mes, amb la idea que sigui una situació temporal mentre durin les obres, segons ha apuntat alcalde de Monistrol de Calders, Arturo Argelaguer. La resta de serveis que ara s'ofereixen als baixos de l'ajuntament es traslladaran provisionalment a la primera planta mentre durin els treballs.

El cost d'aquestes dues fases d'obres puja a prop de 190.000 euros, que es finançaran íntegrament amb una subvenció que s'ha rebut de la Diputació de Barcelona per a la rehabilitació d'edificis singulars.

Quedaran tres fases pendents

La reforma de l'edifici es completarà més endavant amb tres fases posteriors «que voldríem poder executar amb la màxima continuïtat possible», diu Argelaguer, tot i que, per ara, encara no tenen data.

La segona fase inclou la instal·lació del nou ascensor adaptat i la reforma provisional d'espais a les plantes primera i segona. La fase quarta es concentra a la primera planta, on es preveu el despatx d'alcaldia, i els serveis tècnics i socials, a banda d'un lavabo. Finalment, la cinquena fase afecta la segona planta, que prèviament s'haurà buidat amb el trasllat de l'arxiu municipal als baixos de l'edifici. S'hi adequarà una sala polivalent (que entre altres coses podria servir de sala de reunions), dos despatxos també polivalents, un lavabo adaptat i un espai de neteja. A mesura que es vagi avançant en les diverses fases, també s'anirà actuant a les corresponents cobertes.