25 de febrer de 2020
25.02.2020

Moià engega una campanya de civisme a les xarxes socials per Carnestoltes

La proposta s'ha dissenyat amb la col·laboració dels joves i utilitza el seu llenguatge verbal i visual

25.02.2020 | 12:33
Una imatge del vídeo de la campanya de civisme

L'Ajuntament de Moià ha engegat una nova campanya de civisme amb motiu de la Festa de Carnestoltes, que se celebrarà aquest dissabte. Seguint amb les campanyes iniciades l'any 2017, s'ha treballat una proposta per sensibilitzar els joves de Moià i prevenir actituds sexistes i l'excés de consum d'alcohol i drogues

La campanya s'ha dut a terme des de l'Ajuntament de Moià amb la col·laboració de cinc joves de Moià a través de l'Espai Jove La Pólvora, que han col·laborat participant directament, prestant la seva imatge en els cartells de campanya i utilitzant el seu argot, amb vocabulari actual i informal, amb referents visuals de tendència com són els tatuatges i incidint directament a les xarxes socials, que són utilitzades per la gran majoria de joves.

«Estic del chill. Tinguem la festa... en pau» és l'eslògan de la campanya institucional de civisme de Carnestoltes a Moià. Estar del chill significa «estar de guai, de tranqui, relaxat...». A partir d'aquest argot volem que els i les joves s'empoderin d'aquesta paraula i se l'atribueixin durant la festa de carnestoltes, sortint de forma tranquil·la i relaxada, sense excessos. I s'acompanya de la frase «tinguem la festa en pau».

Instagram és la xarxa social més utilitzada pel jovent on es publiquen, a banda dels posts convencionals, els stories, continguts de foto o vídeo que es poden visualitzar durant pocs segons oferint una gran immediatesa i que ofereixen l'opció d'utilitzar filtres, uns efectes que s'apliquen als selfies que pots publicar. Per això, la campanya s'ha centrat en la creació de 2 filtres d'Instagram stories perquè els joves els puguin utilitzar des del seu propi mòbil i des del seu perfil i publiquin els seus selfies amb els missatges de la campanya: «Mira, tota la nit dempeus» i «Només Sí és Sí, Respect» .

El primer missatge pretén evitar els excessos en el consum d'alcohol i promou que els joves durant la nit de Carnaval mostrin a través d'Instagram el missatge a la seva cara, que estan del chill. I el segon, destinat a evitar actituds sexistes, fa al·lusió al món del tatuatge i es tracta de respectar i conscienciar els joves del respecte en possibles relacions igualitàries i lliures de masclismes i del significat de Només Sí és Sí.

Per utilitzar els filtres d'Instagram Stories dissenyats per la campanya, només cal anar al perfil Instagram @ajMoia i descarregar-los. La campanya també compta amb un vídeo que es pot veure a les xarxes socials del consistori.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook