Hem tingut l´ocasió de provar de primera mà el nou Peugeot 3008 HYbrid4, amb el llançament del primer vehicle Full Hybrid dièsel del món, el 3008 HYbrid4, Peugeot proposa una oferta inèdita en matèria de llibertat i de sensacions de conducció.

Exigència mediambiental

La denominació HYbrid4 designa la hibridació d´un motor tèrmic (un 2.0 HDi FAP de 120 kW/163 CV) amb un motor elèctric d´una potència màxima de 27 kW (37 CV). L´elecció d´un motor dièsel es deu al seu baix consum i a les seves reduïdes emissions de CO2 així com al domini de la marca de la tecnologia Stop&Start de nova generació que assegura múltiples posades en marxa en silenci i sense vibracions.

La virtuosa associació del dièsel i l´electricitat, permet oferir quatre rodes motrius, 200 cavalls de potència, mode ZEV (Zero Emission Vehicle) i 3,8 l/10km, a partir de 99 g/km de CO2. El benefici per el client és immediat amb un alt nivell de prestacions i uns consums molt baixos, amb el -35%, una xifra que és tota una revolució en un vehicle d´aquesta mida i capaç d´oferir aquestes prestacions.

Plaer de conduir

Un cop asseguts a davant del volant ja vam notar unes sensacions de conducció inèdites fins ara que s´expressen de múltiples maneres amb prestacions d´alt nivell, amb la llibertat i la simplicitat d´ús que ofereix la possibilitat d´escollir entre quatre modes de conducció: ZEV, 4WD (4 rodes motrius), Sport i Auto, amb el silenci de funcionament que permet l´opció de rodar només en mode elèctric, amb la tranquil·litat que proporciona la seguretat derivada de la motricitat de les 4 rodes, amb el respecte al medi ambient d´unes emissions a partir de 99 g/km de CO2.

El que destaca del nou Peugeot 3008 HYbrid4 és la seva facilitat d´ús i un comandament giratori de selecció situat a la consola central ens permet al conductor escollir entre diferents modes de conducció.

Un disseny diferenciador

El primer que vam veure del nou Peugeot 3008 HYbrid4 va ser a la part davantera uns fars que presenten una expressivitat renovada, amb la integració d´una barra de LED que assegura la il·luminació diürna.

La presa d´aire única contribueix a marcar el caràcter luxós i a la vegada aventurer del conjunt amb una graella que recorda l´univers dels SUV i que integra dos llistons cromats diferenciadors. El para-xocs davanter reforça aquestes aspiracions off-road gràcies, en especial, a les puntes negres situades a continuació dels fars.

De perfil, la línia dels vidres queda ressaltada per uns cromats a la seva part superior. Amb això s´accentua l´alçada important de la cintura de la carrosseria, el que contribueix, juntament a les rodes Oltis de 17" exclusives i als embellidors laterals de color negre brillant, a accentuar la impressió de robustesa que surt del vehicle.

Al darrera, les aletes arrodonides acaben en uns pilots amb un tractament altament tecnològic. El para-xocs del darrera en dos tons, amb una part en negre brillant, contribueix a diferenciar el 3008 HYbrid4 de la resta de la gamma, a l´igual que els logotips cromats que guarneixen els laterals i la part del darrera del cotxe.

L´originalitat d´aquest disseny contribueix a l´assentament visual de la part del darrera del vehicle. Una vegada més, la presència d´una part inferior de la portalada d´obertura cap a baix, el hobby, o les àmplies proteccions inferiors en negre i cromat, il·lustren l´esperit Outdoor d´aquest crossover.