Ja no sabem on són els límits del nou Volkswagen Polo. La sisena generació presenta un cotxe que, per les seves dimensions, les motoritzacions i la tecnologia, iguala o fins i tot supera models anteriors del seu germà gran, el Golf.

El nou Polo fa 4,05 metres de longitud i 1,75 d’amplada, unes mides que permeten gaudir de l’interior més ampli i confortable de la història d’aquest model. A més, el seu maleter també s’amplia fins als 351 litres, la qual cosa suposa una capacitat extraordinària per a un cotxe de la seva classe. Aquesta generositat espacial s’acompanya d’un aspecte madur i sofisticat molt en la línia de disseny dels últims Golf. De fet, cada vegada és més difícil diferenciar un Golf d’un Polo.

Motoritzacions

Quan es llanci al mercat, el proper mes d’octubre, el nou Polo estarà disponible amb una gamma de vuit motors Euro 6, entre els quals destaca el debut del nou propulsor de gas natural 1.0 TGI de 90 CV. A més a més, també hi haurà disponibles quatre motors de gasolina i dos de dièsel. La gamma de motors de gasolina s’estén des de l’1.0 MPI de 65 CV fins a l’1.0 TSI de 115 CV. Els motors dièsel (TDI) arriben al mercat amb potències de 80 a 95 CV. Tots els motors poden combinar-se amb el canvi automàtic de doble embragatge (DSG) a partir d’una potència de 95 CV.

Novament, la versió GTI serà l’estrella de la gamma. El TSI del Polo GTI desenvolupa una potència de 200 CV, que s’optimitzen a més amb el xassís Sport Select, rebaixat en 15 mm, i les llantes de 17 polzades, entre altres elements.

A més del GTI, el Polo es podrà adquirir amb tres nivells més d’equipament: Edition, Advance i Sport, i tres paquets específics -RLine, Black i Style-. Des del més simple es gaudirà d’un nivell tecnològic en l’àmbit de la seguretat, l’infoentreteniment, l’ajuda a la conducció i la connectivitat, inèdit en aquest model. I en els acabats més exclusius es disposarà de sistemes pràcticament reservats a cotxes de segment superiors, la qual cosa fa d’aquest Polo el millor de tots els temps.