L'electrificació de Mercedes-Benz segueix en marxa. La marca alemanya està desenvolupant completament la seva estratègia EQ, i enguany oferirà diversos models 100% elèctrics. El primer que arribarà és l'EQA, un SUV d'altes prestacions que combina la potència elèctrica amb un disseny bastant convencional però adaptat a aquesta nova categoria de vehicles.

Com passa en els models 100% elèctrics que estan apareixent últimament en aquest segment del mercat, el Mercedes EQA té unes mides properes als 4,50 metres de llarg. La fibra òptica fa miracles estètics i uneix els dos grups òptics de tipus led, oferint una imatge molt més moderna i atractiva. Tant a la part davantera com a la posterior. La porta de maleter és elèctrica i el volum és de 340 litres.

doble pantalla

Per dins l'EQA ofereix una imatge totalment moderna, nova i amb un elevat nivell de confort i tecnologia. Disposa d'una doble pantalla (de 7 o 10,25 polzades, segons versió) amb el sistema MBUX inclòs com a equipament de sèrie. Sota la pantalla central destaquen tres sortides d'aire que apareixen il·luminades.

Té una longitud de 4,46 metres, una amplada d'1,83 i una altura d'1,62. La batalla és de 2,72 metres, amb els eixos de les rodes ubicats a la part més externa de la carrosseria. Podríem dir que es tracta d'un germà sostenible del GLA, un dels models que més èxit ha reportat a Mercedes en els últims anys.

La graella frontal Black Panel és un tret distintiu de la gamma EQ, i en el cas de l'EQA llueix el logotip retro il·luminat de la marca al centre. El sistema de navegació incorpora la tecnologia "Electric Intelligence", que guia a l'usuari per la ruta tenint en compte les necessitats de recàrrega del vehicle i oferint les diferents opcions.

Des DE 190 CV

El primer model de l'EQA que sortirà al mercat és l'EQA 250 de tracció davantera, amb una potència de 140 kW (190 CV) i una autonomia de 426 quilòmetres segons el cicle normatiu WLTP. La bateria, d'ions de liti de doble pis té un emmagatzematge útil de 66,5 kWh.

Més endavant arribaran altres variants més potents amb motors superiors als 270 CV. Es tractarà, d'una banda, de models 4Matic amb tracció integral i una cadena cinemàtica elèctrica addicional (Eats) i, de l'altra, d'una versió amb una autonomia de més de 500 quilòmetres.

En les versions de tracció total muntarà un motor asíncron a l'eix davanter, mentre que a l'eix posterior s'hi instal·larà un motor síncron. Disposa de modes de conducció amb regeneració d'energia, especialment amb la funció ECO. El Mercedes EQA pot carregar-se a casa o en estacions de càrrega públiques amb una potència de càrrega de fins a 11 kW.

També es pot recarregar en un Mercedes-Benz Wallbox. Finalment, la potència màxima de recàrrega ràpida és de 100kW, podent passar del 10% al 80% de la càrrega en només mitja hora.