Volkswagen ha reunit la gamma d’híbrids endollables més àmplia entre els fabricants de volum, amb un total de 7 models i 9 versions. Aquesta ofensiva electrificada ha d’ajudar la marca a assolir els objectius de sostenibilitat que s’ha fixat per a l’any 2050: ser neutra en emissions de CO2.

Per a tots els GUSTOS

Per aconseguir-ho, el grup s’ha compromès a invertir 14.000 milions d’euros fins a l’any 2025 i té el repte de tenir l’any 2030 entre la seva oferta 70 vehicles elèctrics i altres 60 híbrids endollables. A més de llançar recentment els nous ID.3, ID.4 i ID.4 GTX, Volkswagen s’ha compromès a tenir un model 100% elèctric en cadascun dels segments rellevants del mercat. Els híbrids endollables juguen un paper molt important per aconseguir-ho i suposen una alternativa atractiva per a qui busca una conducció elèctrica en el dia a dia i gaudir de grans autonomies per realitzar llargs recorreguts.

Per a tots els GUSTOS

LA GAMMA HÍBRIDA ENDOLLABLE

Els models PHEV de Volkswagen, molt ben equipats de sèrie, ofereixen característiques molt dinàmiques i un rendiment excel·lent gràcies a la combinació d’un propulsor de combustió amb un motor elèctric.

Les versions PHEV dels Golf, Passat, Arteon i Tiguan, basades en la plataforma MQB, munten un motor 1.4 TSI de 150 o 156 CV i un motor elèctric de 109 o 116 CV. El rendiment màxim d’aquest sistema entrega una potència d’entre 204 CV i 245 CV. La bateria de ions de liti, formada per 96 cel·les, té una capacitat de 13 kWh i permet autonomies de fins a 71 quilòmetres.

Per la seva banda, les variants del Touareg (eHybrid i R), basades en la plataforma MLB, munten un propulsor 3.0 V6 TSI de 340 CV que es combina amb un motor elèctric que rendeix 136 CV. La potència màxima és de 462 CV en la versió R. La bateria del Touareg té una capacitat de 17,9 kWh i aconsegueix una autonomia de 48 km.

MODES DE CONDUCCIÓ

L’usuari, que pot comprar un vehicle d’aquestes característiques des de 33.200 euros en el cas del Golf Hybrid i de fins a 85.080 per al Touareg R, té a la seva disposició diversos modes de conducció.

Cal destacar, en primer lloc, l’E-mode. El vehicle arrenca en mode 100% elèctric sempre que el cotxe tingui bateria. Aquest mode permet gaudir de la conducció més econòmica i ecològica, amb una circulació lliure d’emissions en distàncies curtes..

D’altra banda, el mode eHybrid ofereix una eficiència més gran en la utilització de tots dos motors. Finalment, el GTE ofereix les millors prestacions amb la combinació dels motors. Aquest mode també ajusta la suspensió, la direcció i fins i tot el so perquè el conductor pugui gaudir d’una conducció esportiva.