L’Associació de Directius de Comunicació (Dircom) ha premiat Iberdrola en la categoria de compromís ambiental per la seva iniciativa «Huella Positiva», desenvolupada en col·laboració amb el grup de comunicació Prensa Ibérica, al qual pertany aquest diari. L’objectiu de la campanya era donar a conèixer l’impacte favorable de les instal·lacions renovables a les zones rurals d’Espanya quant a la biodiversitat, el repte demogràfic i el medi ambient.

El guardó ha estat possible gràcies a la implicació de Prensa Ibérica, en els mitjans de la qual es van publicar treballs audiovisuals vinculats a diversos territoris d’Espanya en què tant les capçaleres del grup com la companyia elèctrica tenen una gran implantació.

L’objectiu del pla de comunicació, elaborat amb continguts especialitzats i dades rigoroses, ha estat generar més coneixement de l’entorn en relació amb els efectes socioeconòmics de les energies renovables.

Alguns dels projectes s’han destinat a posar en valor l’energia hidroelèctrica, com «Las Vidas del Agua», o la fotovoltaic , com «Tomates bajo el sol renovable».