Una de cada quatre llars a Espanya disposa del servei de vídeos en streaming de Netflix i/o HBO, segons l'estudi «Anàlisi del consum de TV dels espectadors que reben serveis de vídeo en streaming», elaborat per Barlovento Comunicación, segons dades de Kantar Media. La investigació indica que el 26% de les llars espa-nyoles rep alguna de les dues OTT analitzades (Netflix i HBO) actualment; és a dir, un total de 4,8 milions de llars disposen d'alguna d'aquestes plataformes de continguts.

En relació amb el consum diari de televisió tradicional en el primer trimestre del 2019, l'informe indica que en total cada persona dedica cinc hores i 18 minuts al seu consum. Així doncs, la gent que té Netflix i/o HBO (abonats amb subscripció o els que la comparteixen) hi dedica quatre hores i 18 minuts, mentre que els que no tenen aquests serveis consumeixen cinc hores i 38 minuts de televisió al dia. A més, segons el mateix estudi, la mitjana d'edat del consum de televisió tradicional entre els espectadors que sí que tenen Netflix i/o HBO se situa en els 46 anys, 10 anys menys que els espectadors que no disposen de servei de vídeos en streaming.