Potenciar i impulsar el sector agroalimentari i el del tèxtil sanitari, reorientar els plantejaments de màrqueting i promoció turística, dinamitzar el comerç comarcal, articular projectes d'àmbit supramunicipal com la Baells, la Riera de Merlès o Queralt, consolidar programes d'emprenedoria o analitzar la viabilitat de crear un centre formatiu en gestió forestal a l'espai d'empreses de Cercs.

Aquestes i d'altres propostes són alguns dels punts clau que poden tenir un pes destacat en la nova estratègia berguedana, tal com s'anomena des de les administracions comarcals aquest full de ruta comarcal que ha d'incloure alguns dels projectes estratègics locals per afavorir el desenvolupament del territori. Així ho recull l'estudi previ a la redacció del nou document, que ha de plasmar les iniciatives que s'han de dur a terme fins al 2020.

Es tracta d'un full de ruta que inclourà les propostes que es van iniciar el 2011, però adaptades a les necessitats econòmiques i estructurals actuals de la comarca. És a dir, una actualització de les accions dutes a terme fins al moment. Així s'ha fet saber des de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, ens que capitaneja aquest procés de redacció que culminarà a finals d'aquest any amb la presentació de les noves propostes que conformaran aquest remodelat full de ruta, l'Estratègia Berguedana 2015-2020.

Tot i que damunt de la taula hi ha un estudi de diagnosi de la situació vigent de la comarca i algunes propostes de continuïtat de l'estratègia que ha finalitzat enguany, l'objectiu de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà es que hi hagi debat i consens a l'hora de marcar quines han de ser les prioritats per al futur immediat de la comarca. És per això que ara s'inicia un nou procés per establir prioritats, projectes, estratègies i reptes a què haurà de fer front el Berguedà en els propers anys.