El 29 de novembre del 2013, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar a Berga que la Generalitat construiria un tercer carril reversible a la C-16 de Berga a Bagà. Davant dels alcaldes berguedans va informar que a la primavera del 2015 s'hauria redactat el projecte d'una obra que es preveia que s'estrenés l'any 2017. A data d'avui, sembla clar que aquests terminis no es compliran. El primer perquè ja som a la tardor i el projecte encara no s'ha enllestit. Ahir, Juli Gendrau, delegat del Govern a la Catalunya Central, va anunciar que s'acabarà el 2016. I el segon termini, que l'obra estigui enllestida el 2017, no està clar en l'actual context polític, va dir Gendrau.

Davant d'un auditori format per mig centenar de persones, entre representants del món empresarial del Berguedà, del Ripollès i del sud de França i polítics, el dirigent berguedà no es va voler comprometre en ferm a dir una data, ja no d'acabament dels treballs sinó ni tan sols d'inici.

Juli Gendrau va intervenir en una jornada empresarial d'intercanvi amb empresaris francesos organitzada per Pirineu Global de l'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà (ACEB) amb el suport de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà (ADB). Dins de l'acte, s'havia programat una xerrada sobre el paper clau que ha de jugar l'E9, l'eix viari d'interès europeu que ha d'enllaçar Barcelona amb Tolosa. A l'hora de la veritat, el delegat del Govern va fer una repassada de la història recent de la C-16. Va recordar que el desdoblament entre Berga a Bagà no es pot fer perquè té un cost d'almenys 750 milions d'euros per construir 20 quilòmetres de nou traçat de carretera amb 30 viaductes i 9 túnels. A més, el seu volum de trànsit amb mitjanes que oscil·len entre els 6.500 i els 11.800 cotxes diaris no justifica el desdoblament des d'un punt de vista tècnic. Segons Gendrau, els desdoblaments es poden fer quan una via registra a partir de 15.000 cotxes al dia.