Entra en funcionament la nova seu electrònica i el portal de transparència de l'Ajuntament de Berga

Lles persones, entitats i empreses podran dur a terme fins a 22 tràmits amb plenes garanties jurídiques i de seguretat

14.07.2016 | 13:51
Imatge del nou portal.

Des d´aquest matí de dijous, l´Ajuntament de Berga ja té activa la nova seu electrònica i el portal de transparència, als quals s´hi pot accedir des de la pestanya ´Seu electrònica´ que es pot trobar a www.ajberga.cat i també des de qualsevol altre navegador mitjançant l´adreça https://www.seu-e.cat/web/berga

La seu electrònica és el nou espai web de l´Ajuntament de Berga on les persones, entitats i empreses podran dur a terme fins a 22 tràmits de manera electrònica amb plenes garanties jurídiques i de seguretat, unes condicions que es recullen a l´Article 10 de la Llei 11/2007, i que es caracteritzen per la responsabilitat del titular respecte de la integritat, veracitat i actualització de la informació i els serveis; la identificació del titular de la seu, així com els mitjans disponibles per a la formulació de suggeriments i queixes; el poder disposar de sistemes que permetin l´establiment de comunicacions segures; els principis d´accessibilitat i usabilitat d´acord amb les normes establertes, estàndards oberts i, si s´escau, els altres que siguin d´ús generalitzat pels ciutadans; i els principis de publicitat oficial, responsabilitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat.

Així, des de la seu electrònica es podrà accedir als principals serveis electrònics que l´Ajuntament de Berga posa a disposició de la ciutadania, entitats i empreses, com ara la tramitació electrònica, la facturació electrònica, la notificació electrònica o el perfil del contractant.

Pel que fa al portal de transparència, integrat en la mateixa plataforma, és el lloc on el consistori berguedà hi anirà publicant tots els continguts que siguin d´interès per a la ciutadania, sobre la seva activitat diària, donant resposta a les obligacions que recull la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern.

Tant la seu electrònica com el portal de transparència són de titularitat, gestió i administració de l´Ajuntament de Berga, i responen a la voluntat de l´equip de govern d´adequar-se a la normativa vigent i de seguir treballant per tal d´acostar l´Ajuntament a la ciutadania. Així ho detalla l´Alcaldessa de Berga, Montse Venturós: "la Llei d´accés a la informació pública està vigent des de 2007 i nosaltres hem considerat que era una prioritat poder-hi donar resposta ja que al capdavall és una manera més de garantir els drets que totes les persones han de tenir", assegura.

Per tal de completar aquest canvi, al setembre es faran una sèrie de xerrades dirigides a la ciutadania, entitats i empreses per explicar amb més profunditat aquests dos portals i el funcionament dels mateixos. Igualment, també està previst presentar un nou catàleg de tramitació que incorporarà més de 50 tràmits, amb noves fitxes informatives actualitzades, nous formularis i un sistema d´identificació digital nou, l´IdCAT Mòbil, que permetrà iniciar els tràmits electrònicament d´una manera molt més senzilla, basat en contrasenyes que s´envien al mòbil de la ciutadania, sense necessitat d´instal·lar certificats a l´ordinador ni cap tipus de complexitat tecnològica.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema