regió7.cat » Cultures
 Notícia anterior   Notícia següent 

El col·lectiu versos.cat farà la posada en escena a Manresa amb un concert-recital

Els poetes catalans aplegats a Internet han muntat un acte que tindrà lloc avui a Ca la Samsona

 09:04  
Participants en el recital de versos.cat que es va fer a Manresa fa un any<br/>
Participants en el recital de versos.cat que es va fer a Manresa fa un any
 arxiu particular

PEPA MAÑÉMANRESA
Ja fa un parell d'anys que van sorgir com a col·lectiu a través d'Internet. Actualment són una cinquantena d'arreu dels Països Catalans i n'hi ha de totes les edats, des dels 18 fins a més de 70 anys. Tenen en comú que tots escriuen poesia i ho fan en llengua catalana. La seva plataforma per difondre la poesia que creen és el bloc versos.cat. Però més enllà d'Internet, el col·lectiu es coordina per muntar recitals a les poblacions on viuen els poetes: a Barcelona (a Gràcia i al Raval), a Sabadell, a Terrassa i a molts indrets de l'Empordà, on han acabat creant un festival, anomenat Poemaestiu, que ha girat per Palamós, Darnius, Navata...
El col·lectiu versos.cat ja va oferir un petit tast a Manresa l'any passat coincidint amb la festa major, però enguany s'ha volgut organitzar una posada en escena més cuidada. Per això, en comptes d'un local de restauració poc adient per recitar-hi poemes, s'ha escollit un espai de difusió cultural com l'Ateneu Popular Ca la Samsona, situat al barri de les Escodines. I, malgrat la voluntat de coincidir amb la festa major, un altre aspecte que s'ha cuidat és la tria de la data i de l'horari. Així, l'acte tindrà lloc avui (quan encara no han arribat els dies forts de la programació festiva) i a 2/4 de 8 del vespre (prou d'hora per no solapar-se amb els concerts nocturns).
L'aterratge de versos.cat a Manresa arriba a través de Clàudia Viladrich, que és del Guinardó de Barcelona, però que passa els estius a la capital del Bages, d'on és originària la seva mare. La seva "il·lusió" en muntar el recital a Ca la Samsona és que no només fos poètic sinó interdisciplinari. Així, malgrat que no s'ha pogut lligar la participació d'alumnes d'expressió teatral, sí que s'aniran combinant blocs de poemes amb blocs de cançons de la cantautora manresana Patri Garcia, que, a més, també posarà fons musical amb la seva guitarra a la lectura d'alguns poemes.
En el recital poètic hi participaran un total de set poetes. Hi seran les manresanes Laura Basagaña i Maria Cirera, que reciten a duo sota el nom de Magenta. També Jordi López Puig, que és de Sabadell i resideix a Manresa, i és president de l'Associació de Joves Escriptors en Llengua Catalana (AJELC). Tanca la participació amb vinculació manresana la impulsora de l'acte, Clàudia Viladrich. Però en el recital, que durarà al voltant d'una hora, també hi intervindran altres membres de versos.cat, com Daniel Ruiz-Trillo, del Guinardó de Barcelona, que, a més, és el coordinador del bloc del col·lectiu; Albert Carrasco, de Vilafranca del Penedès i conegut com a Imbert de Santandreu; i Carme Pagés, que ha estat guardonada en diverses ocasions per la seva poesia.
Viladrich ha expressat la seva satisfacció perquè a l'hora d'organitzar el recital "els joves poetes de Manresa han aparegut sense buscar gaire, malgrat que la poesia no ha estat mai el gènere més llegit ni el que ven més a les llibreries".

  HEMEROTECA
Esperando Contenido Widget ...

  GALERIA DE FOTOS

TEXTO

DESCRIPCION

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal