Els murs, amb l'aportació de l'artista bagenc Marc Sellarès, van fer reflexionar el curs passat. Enguany s'ha escollit el concepte de l'aigua per fer un treball artístic als centres educatius que, més enllà d'un resultat "bonic", busca "formar ciutadans amb capacitat d'anàlisi, de crítica i de desenvolupament d'un llenguatge per canviar les coses", en paraules de Gabriel Lemkow, responsable de l'àrea d'Art del grau d'Educació Infantil de la FUB i membre de la Taula d'Arts Visuals de la Catalunya Central (TAV-CC).

La TAV-CC, amb el suport de l'Ajuntament de Manresa, impulsa la segona edició del projecte pedagògic AMiC (Art, Mestres i Creació), que passa de 7 centres educatius a 9, amb 33 grups classe que són un total de 1.096 alumnes d'entre 3 i 16 anys. Hi participen les escoles de Manresa Serra i Hunter, Puigberenguer i Valldaura; l'institut-escola Sant Jordi i l'Escola Diocesana de Navàs; l'institut Mig-Món i les escoles Mare de Déu de Montserrat i Fedac de Súria; i l'escola Pla del Puig de Sant Fruitós. La proposta s'ha fet arribar a escoles i instituts a través del Centre de Recursos Pedagògics del Bages.

Anna Roca, secretària de la TAV-CC, destaca que el projecte pretén aportar a l'escola "les eines per treballar amb el llenguatge visual contemporani, que es pot traslladar a qualsevol matèria".