Les manualitats amb fang, una taula de billar i fins i tot la preparació del dinar s'han mostrat eines molts eficaces per facilitar la comunicació entre joves de 15 i 16 anys, d'una banda, i malalts mentals i drogodependents, de l'altra.

Pocs minuts van ser necessaris perquè es trenqués el gel entre els alumnes de tercer d'ESO de l'escola Arrels II i els usuaris de l'associació de malalts mentals i drogodependents Sol del Solsonès, que van conviure durant tot dijous passat en un projecte, Arrela't al Sol, que s'allarga tot el cap de setmana, amb partits de futbol, xerrades informatives i actes lúdics diversos.

La iniciativa va sorgir de l'alumnat de tercer d'ESO arran de la polèmica assignatura d'Educació per a la Ciutadania, i té el doble objectiu "de donar a conèixer aquesta entitat i al mateix temps conscienciar-nos nosaltres mateixos", expliquen Tate Moreno i Natàlia Pujol, delegades del curs.

Al matí, els escolars es van desplaçar al local social del Sol, on van compartir les activitats amb els usuaris; i després d'un dinar de germanor (macarrons i botifarra) elaborat entre alumnes i membres de Sol, aquests van anar a l'escola Arrels, on s'havien programat actes esportius i un fi de festa.

Marta Garriga, coordinadora del Sol del Solsonès, explica que van rebre la iniciativa "amb entusiasme, ja que és una oportunitat molt bona perquè els usuaris de la nostra entitat s'interrelacionin amb la societat en general i amb els joves en particular", i considera que la jornada va servir per "normalitzar la gent del Sol davant els nois i noies solsonins".

Per la seva banda, el president de l'entitat social solsonina, Enric Serra, afirmava amb la veu entretallada per l'emoció que "aquesta convivència donarà als joves eines, sensibilitat i valors per encarar el seu futur", ja que "és una franja d'edat crítica pel que fa a l'inici en el consum de drogues," afegia Serra entre cebes tallades a la juliana, enciams i llargues tires de botifarres.