Santpedor dedicarà un carrer a la poetessa i feminista Anna Maria Martínez Sagi
La placa s'ubicarà en un vial del polígon Riu d'Or

Anna Maria Martínez Sagí va destacar, entre altres coses, com a dona esportista / ARXIU | JUAN MANUEL DE PRADA
REDACCIÓ
Santpedor tindrà un carrer amb el nom de la poetessa, periodista, esportista i pionera del feminisme, Anna Maria Martínez Sagi, nascuda a Barcelona l'any 1907, i que va morir a la població bagenca l'any 2000.
La decisió es va prendre en el darrer ple municipal ordinari corresponent al mes de maig, que es va reunir de forma telemàtica, i que va donar suport a la proposta per 11 vots a favor i 2 abstencions.
El carrer està ubicat al Polígon industrial Riu d’Or i amb la nova denominació es vol fer un reconeixement als valors humans i socials de Sagi, que va destacar com a dona esportista, catalanista, republicana i lesbiana als anys 30. Va ser una dona pionera al seu temps, i també la primera dona directiva del FC Barcelona el 1934. La seva militància feminista i republicana li va costar enfrontaments i es va haver d’exiliar quan va acabar la guerra.
- Sílvia Orriols, d'AC, replica al regidor de Seguretat de Manresa, Anjo Valentí: 'Qui ets tu per castrar la seva carrera professional?
- Mor Oihane Mateos, comunicadora icònica i actual directiva d’EITB, als 45 anys
- Chicho Sibilio, l'adeu prematur del rei de la distància
- Nina Bouraoui, escriptora: «Vaig aprendre més del món de la nit que anant a la universitat»
- On i a quina hora veure l’eclipsi solar a la Catalunya central? El mapa definitiu per saber com serà a cada municipi
- Mor un veí de Camps en caure amb el cotxe per un barranc a la BV-3008, a Fonollosa
- Un nou episodi de tempesta deixa una forta pedregada, inundacions i un arbre caigut a Llívia
- Cridar no és sinònim de poder: El que realment revela la psicologia sobre els qui eleven el to de veu