Bages Turisme vol potenciar la competitivitat turística a més empreses de la comarca

S’ha organitzat una sessió sobre els diferents programes, dels que ja formen part més de 100 empreses

Una de les sortides del programa de punts d'informació turística

Una de les sortides del programa de punts d'informació turística / BAGES TURISME

Redacció

Certificar la qualitat, el compromís amb el medi ambient i amb la sostenibilitat en sentit ampli, el compromís amb els vins de la DO Pla de Bages i amb els productes agrícoles del Bages, la capacitat per informar el visitant dels recursos turístics que té al seu abast, la incorporació del relat de la cultura de vi i del Geoparc i l'esforç per la captació de dades. Aquests són els objectius dels diferents programes de competitivitat turística que porta a terme, impulsa o als quals dona suport Bages Turisme i que es vol que l’any vinent arribin encara a més empreses. Per aquest motiu, el pròxim dijous 21 de desembre es farà una sessió on line on s’informarà les empreses interessades dels diferents programes que actualment estan en marxa. En aquests moments, la comarca compta ja amb més de 100 empreses adherides a algun d’aquests programes.

A la sessió s’explicaran els beneficis d’adherir-se als programes de competitivitat i els passos a seguir per fer-ho. L’assistència és gratuïta i cal inscriure’s. La sessió està organitzada per la Unitat de Turisme del Consell Comarcal del Bages amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Actualment, hi ha quatre programes actius al Bages. D’una banda, Biosphere turisme responsable. És un distintiu de qualitat que reconeix les empreses i els establiments compromesos amb la sostenibilitat. Alhora, els ofereix assessorament, perquè la seva gestió interna sigui el màxim d’eficient a través de manuals de bones pràctiques. El cost per a les empreses és de 80 euros anuals, però el cost real de la certificació, formacions i assessoraments inclosos, ascendeix fins als més de 1.000 euros l’any.

De l’altra, el de punts d’informació turística. Té com a objectiu dotar als equipaments turístics d’informació i coneixements sobre l’oferta turística de la comarca. Els agents que s’acrediten amb el programa PIT són també centres col·laboradors del Geoparc de la Catalunya Central i, per tant, incorporen aquest relat i tenen la capacitat d'acompanyar el visitant i turista perquè gaudeixi de l'oferta bagenca. És un programa gratuït.

El tercer és el de la Ruta del vi DO Pla de Bages, un projecte per impulsar i posicionar el Bages com a destinació d’enoturisme cultural. Els membres de la ruta són els cellers de la DO Pla de Bages i els allotjaments, restaurants, vinoteques, guies i empreses d’activitats que reuneixin els criteris de qualitat enoturística així com que incorporin el relat i la cultura del vi i els vins de la DO Pla de Bages. Formar-ne part, ara com ara, és gratuït. El programa el lideren de manera conjunta Bages Turisme i la DO Pla de Bages.

El quart programa obert és el Tourist Data System. El TDS és un sistema d’informació per a allotjaments que permet gestionar i analitzar l’evolució de l’activitat de l’allotjament i comparar-la amb dades globals del territori, la tipologia d’allotjament i amb la d’altres marques turístiques que se seleccionin. Participar-hi no té cap cost. Aquesta eina és de vital importància per tenir dades de turistes al territori i es porta a terme en l'àmbit de tot Catalunya. Bages Turisme té com a objectiu captar nous allotjaments per fer que les dades registrades siguin el màxim de representatives de la destinació.

Eduard Mata, conseller comarcal de Turisme anima les empreses a conèixer els programes i implicar-s'hi. Per a Mata «és clau que com a destinació treballem la competitivitat i ens posicionem en termes de qualitat per captar nous turistes i visitants».