Dos cotxes fúnebres recorreran Catalunya per conscienciar sobre el perill de consumir alcohol i drogues en la conducció

Interior avisa que més d’un 30% dels accidents són provocats per un conductor que ha begut o consumit drogues

Dos cotxes fúnebres: l'aposta de Trànsit per a la nova campanya contra l'alcohol al volant

ACN

Maria Pratdesaba (ACN)

Dos cotxes fúnebres amb la inscripció ‘Dalt del cotxe, 0’0’ recorreran diferents punts de Catalunya per conscienciar sobre el perill de consumir alcohol i drogues en la conducció. Així ho ha anunciat aquest dijous el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, que ha advertit que més d’un 30% dels accidents són provocats per un conductor que ha begut o consumit drogues o psicofàrmacs. it. “Això és una tragèdia, no es pot acceptar i el país s’ha de revelar i actuar”, ha afegit Elena. La campanya, impulsada pel Govern amb el Servei Català de Trànsit (SCT), vol anar més enllà dels accidents causats pel “consum desaforat” d'alcohol, i per això posa el focus, en “l’ús quotidià i normalitzat” d’aquestes substàncies, segons el conseller.

"A Catalunya cada dia mor molta gent, massa gent com a conseqüència d'accidents causats pel consum d'alcohol i drogues", ha lamentat el conseller. De fet, ha matisat que 4 de cada 10 dels conductors que moren han consumit alcohol o substàncies, i que de mitjana en aquests sinistres, la taxa d'alcoholèmia en els homes es situa al 0,66, i la de les dones al 0,62, xifres més de dues vegades superior a les permeses per llei. Per això, Elena ha admès que no s'ha de "deixar de conscienciar sobre l'emergència en aquest àmbit".

A part dels dos cotxes fúnebres que passejaran per les carreteres catalanes durant un mes, el Govern i el SCT també han presentat tres espots on es poden veure diferents situacions en què els protagonistes consumeixen alcohol o drogues abans de conduir, i que acaben en tragèdia. L'àudio que acompanya les escenes és una versió de la cançó popular 'Dalt del cotxe', cantada per una nena, que apareix un cop s'ha produït l'accident, mirant a càmera i apel·lant directament l'espectador. "La campanya no és neutra, és dura i impactant i ens ha de fer pensar en aquesta realitat", ha agregat Elena.

Així, el lema de la campanya, 'Dalt del cotxe, 0'0', vol transmetre que l'única taxa segura és "no consumir alcohol", ja que haver consumit dins dels marges legals no és cap garantia d'una conducció segura. "Associem alcohol i drogues a un consum desaforat, absolutament passat, però la quotidianitat també provoca tragèdies", ha advertit Elena.