Des de la seva creació l'any 2011, Tigre de Paper ha editat mig centenar de llibres, repartits en quatre col·leccions. La cooperativa que tira endavant aquest projecte editorial a la capital del Bages és formada per quatre socis: Marc Garcés, Arnau Carné, Laura Arau i Simón Vázquez.

Des del primer moment, el segell s'ha caracteritzat per donar suport i promocionar la cultura popular enfront d'un mercat de consum que prioritza la venda compulsiva i gens reflexiva dels productes. Amb els seus llibres, Tigre de Paper vol contribuir a «desenvolupar el pensament crític, teixir identitat col·lectiva i enriquir l'àmbit literari en llengua catalana», tal com expliciten els seus fundadors en el manifest que es pot llegir a la seva pàgina web.

L'editorial manresana participa regulament en diferents propostes que s'articulen al voltant del sector: treballa amb Virus Editorial, coopera amb Llibres Artesans, pren part de l'Espai Contrabandos, impulsa la Fira Literal de llibres i idees radicals i és membre de l'Associació d'Editorials Independents Llegir en Català.

En el catàleg de Tigre de Paper hi tenen cabuda propostes de narrativa i d'assaig, textos històrics i biografies que incideixen en el terreny de la transformació social. Un exemple seria el llibre dedicat al club de futbol Sankt Pauli, d'Hamburg, que ha tingut un notable èxit de vendes. I podríem preguntar-nos què hi fa un llibre de futbol en una editorial d'esquerres? Doncs aquesta entitat se significa en diverses lluites socials enfront d'altres clubs de dretes.