Durant els dies de la Mediterrània Cristina Blesa, de la llibreria Rubiralta, al car-rer del Born, veu passar riuades de gent amunt i avall per davant del seu aparador. Està situada en un dels espais amb més activitats. Assegura que l'ambient «és extraordinari durant la fira» i que «el nombre de visitants de fora creix molt». És per això que creu que el comerç ha d'aprofitar la mostra per donar una imatge positiva de la ciutat «a tota aquesta gent que ve de fora».

La responsable de la llibreria reconeix que, tot i que hi ha més gent, les vendes «no es disparen», però opina que «ja no només hem de buscar vendre, sinó que aquesta gent que ens visita sàpiga que pot tornar un altre dia si veu l'oferta que hi ha». Blesa creu que «el comerç podria col·laborar amb la fira directament. Estaria bé que els establiments ens impliquéssim en la Mediterrània i que els seus responsables ens tinguessin en compte per muntar alguna proposta». Tot i que reconeix que no se n'ha parlat i que hauria de ser una decisió conjunta i que vingués proposada pels responsables de la mostra, «podríem buscar algun ganxo relacionat amb la fira perquè el comerç hi pugui participar, vestint els carrers o organitzant alguna activitat». Un altre element que creu que ajudaria a donar més ambient a la mostra és que els establiments obrissin diumenge, però això ja és un debat que va «més enllà».