Adeu a TV3 i Catalunya Ràdio; la corporació aposta per fusionar i renombrar les dues marques

La CCMA difondrà tots els seus continguts sota el nom de 3Cat en un procés de canvi que arrenca avui i s'allargarà durant sis fases

Presentació de la marca 3Cat

Presentació de la marca 3Cat / ACN

Gemma Sánchez (ACN)

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) fusionarà les marques de TV3 i Catalunya Ràdio sota el nou nom 3Cat, la nova marca de continguts audiovisuals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, que “reformula l’estructura clàssica de televisió i ràdio i es transforma en una gran fàbrica de continguts”. 3Cat serà també el nom de la nova OTT i, progressivament, de totes les finestres de distribució. La directora de Negoci i Màrqueting, la manresana Núria Fargas, ha explicat que el procés de transformació cap a 3Cat, que arrenca aquest dimecres amb la presentació, s’implementarà en un total de sis fases en què la nova marca anirà agafant protagonisme. Els noms de TV3 i Catalunya Ràdio acabaran desapareixent.

D’acord amb els objectius del Pla Estratègic presentat al desembre i sota el lema ‘Connectem per arribar a tothom’, es canvia el nom empresarial i institucional que, per primera vegada, també serà la marca de relació directa amb l’audiència. La nova marca de futur assumeix “els valors i la identificació més potent” de TV3 (3) i Catalunya Ràdio, que passa a anomenar-se CatRàdio (Cat). 

3Cat serà també el nom de la nova OTT i de totes les finestres de distribució. 3Cat garantirà l’accés als continguts de televisió, àudio i digitals, de qualitat i en català, en qualsevol moment i en qualsevol lloc.  

Una transformació per fases

La directora de Negoci i Màrqueting, Núria Fargas, ha explicat que la transformació cap a 3Cat s’implementarà en un total de sis fases en què la nova marca anirà agafant protagonisme per acabar sent el nom que identificarà tots els continguts i totes les accions. “Avui, arrenca la primera fase amb la presentació de la nova marca 3Cat; la segona fase començarà al setembre amb l’aplicació de la nova imatge CatRàdio; amb la tercera fase, també al setembre, implementarem la marca als continguts de vídeo, àudio i digitals de producció pròpia. Aquesta tardor, en la quarta fase, 3Cat començarà a aparèixer a les xarxes socials i, molt especialment, a la nova OTT. I a la cinquena i sisena fase, la marca 3Cat arribarà als entorns televisius i radiofònic”.