MUNDIAL DE MOTOGP

Ducati confirma el fitxatge de Marc Márquez

El català correrà la temporada vinent amb l’equip de l’excampió del món Fausto Gresini

Marc Márquez

Marc Márquez

Emilio Pérez de Rozas

«‘È tutto vero’», així comença el comunicat del ‘team’ Gresini sobre el ‘boom’ del 2023. La notícia no notícia s’ha produït. L’equip de l’excampió del món Fausto Gresini, per desgràcia ja desaparegut i, ara, dirigit per la seva viuda Nadia Padovani, acaba d’anunciar, al circuit de Mandalika, on aquest cap de setmana es disputa el Gran Premi d’Indonèsia, el primer del triplet asiàtic seguit (Indonèsia, Austràlia i Tailàndia), que el català Marc Márquez, de 30 anys, l’autèntic rei de MotoGP en les útimas dècades, correrà, la temporada vinent, de moment només la temporada vinent, amb una de les seves Ducati Desmosedici.

Poc després que s’anunciés que Honda i Márquez havien arribat a un acord amistós per rescindir l’any de contracte que li quedava al pilot català, dels quatre que va firmar en el seu moment, perquè el pilot de Cervera (Lleida) quedés lliure i pogués córrer, la temporada vinent, a l’equip i amb la moto que volgués, tothom va donar per fet, tal com s’havia estat dient durant els últims mesos, que seria el company del seu germà el 2024. Quan en una ocasió li van preguntar a Àlex si existia aquesta possibilitat, el ‘germaníssim’ va fer broma dient: «Vosaltres els periodistes tireu molts triples i algun entrarà, clar».

Una moto guanyadora

El cert és que la intervenció d’Àlex ha sigut vital en tota aquesta operació. Ja es va dir que el fet que el bicampió català fitxés per Gresini i passés a competir amb la fabulosa Ducati, amb la qual ha estat al capdavant i, fins i tot, ha guanyat una carrera a l’esprint, a Silverstone (Anglaterra), podia provocar que el seu germà Marc comencés a plantejar-se la possibilitat de trencar amb Honda, que té una moto ja antiquada i escassament competitiva, per abraçar-se a una ‘Desmosedici’.

No fa gaire, fins i tot al màxim responsable de l’equip Ducati Corse, l’enginyer Gigi Dall’Igna, se li va escapar, o no, el fitxatge al reconèixer «l’orgull que tot un vuit vegades campió del món, ¡ja sabem qui és el Marc!, fitxi per la nostra marca per córrer el 2024». Immediatament, Dall’Igna va mirar de matisar les seves declaracions dient que «és el que es diu», però tothom va tenir ja la confirmació del fitxatge de l’any. Això sí, el guru de MotoGP va dir que «el Marc és, per moltes coses, un pilot difícil de portar i, en aquest sentit, hi ha la preocupació que pugui trencar d’alguna manera l’equilibri que hi ha dins de tots els equips Ducati».

Prova a València

La sortida d’Honda i l’arribada a Ducati –amb una moto que el vuit vegades campió del món podrà provar, a Xest (València), dos dies després d’acabar el Mundial, el 28 de novembre– de Marc Márquez es produeix, fonamentalment, per l’exprés desig del pilot català de posar-se a prova i saber si realment continua sent un pilot guanyador i, per tant, pot aspirar, com és el seu desig, a superar els nou títols mundials que té el seu màxim rival, l’italià Valentino Rossi, que va córrer dos anys amb Ducati (2011 i 2012) sense poder guanyar ni una sola carrera.

El més gran dels Márquez arriba a Ducati, però ho fa en el si del quart equip en consideració de la fàbrica de Borgo Panigale, que té el seu ‘team’ oficial, amb el campió ‘Pecco’ Bagnaia i Enea Bastianini; el Prima Pramac, amb Jorge Martín, que aspira aquest any a ser campió del món, i Johann Zarco i el VR46 de Rossi, amb Marco Bezzecchi i Luca Marini, el germanastre del ‘Doctor’’.

Preparant el 2025

Ningú, ningú al pàdoc de MotoGP, dubta que, tot i que sigui amb la Ducati d’aquest any (2023), ja que és evident que difícilment els líders de Ducati no permetran que Gresini tingui dues ‘Desmosedici’ oficials del 2024, Márquez pot presentar batalla en cada gran premi a les poderoses Ducati, a les veloces Aprilia, d’Aleix Espargaró i Maverick Viñales, i a les noves KTM, de xassís de carboni, de Brad Binder i Jack Miller.

És evident que la decisió de Marc Márquez, de profund calat i impacte en el Mundial de MotoGP de la temporada vinent, té per objectiu, no només posar-se a prova, sinó recuperar-se de quatre mals anys en què, per lesions, operacions i la mateixa crisi tecnològica d’Honda, no ha pogut lluitar per conquerir el seu novè títol. Márquez vol tornar a guanyar per tenir la possibilitat, a finals de la pròxima campanya, de triar equip i moto per al 2025, quan acaben els contractes de totes les estrelles de la graella de MotoGP.