Automobilisme

Isidre Esteve inicia a Barcelona el seu camí cap al Dakar

El pilot olianenc torna a sortir amb la intenció d'acabar dels vint primers amb un Toyota Hilux millorat quant a complements perquè hi condueixi més còmode

Redacció

Els carrers de Barcelona han estat els protagonistes del vídeo i de la presentació d'Isidre Esteve per al proper Dakar. Acompanyat, com sempre, del copilot Txema Villalobos, l'olianès afronta la seva novena presència damunt de quatre rodes, dinovena en total, en el ral·li més dur del món amb la intenció de posar el seu Toyota Hilux entre els vint primers. Per això, el vehicle ha millorat quant a comoditat i prestacions, a part d'evolucionar en un combustible més sostenible.

En l'explicació dels seus objectius per a la cursa, que arrenca el 5 de gener a Al-Ula, a Aràbia Saudita, Esteve ha explicat que la seva voluntat és "entrar en el top-20. Hi ha molts pilots i molts cotxes amb una qualitat de prestacions semblant i els deu primers són professionals de fàbrica. Tothom vol fer-ho bé i tothom millora, però nosaltres també. Seria un gran resultat i estem preparats per aconseguir-lo".

El cotxe d'Esteve, davant de la Sagrada Família

El cotxe d'Esteve, davant de la Sagrada Família / Mediagé Comunicación

De fet, els precedents quant a resultats de la pretemporada són positius. A la Baja Aragó, el juliol, l'equip es va mostrar amb molt ritme i la progressió es va confirmar durant l'octubre al Ral·li de Marroc. Cal tenir en compte que ja tenen un any d'experiència amb el cotxe i això es nota.

Millores en la conducció

Segons Esteve, "d'una banda, hem millorat la meva posició dins del cotxe, fet que em permet conduir més còmode. D'altra, hem trobat un reglatge de suspensions que m'agrada, que fa més sensible el vehicle i que em dona més confiança, tot i que sigui més adequat per a pista que per a desert obert, ja que és més rígid. Ara tenim les idees molt més clares".

Un altre dels punts a tenir en compte és "la sensibilitat del sistema de frenada. Treballem constantment amb els mecànics per millorar aquest apartat i hem aconseguit un compromís amb el qual, a més de frenar quan fa falta, em permet usar el fre per conduir el cotxe i col·locar-lo". A més, "tampoc no hem parat de treballar amb el desenvolupament del nou combustible renovable de Repsol i estem contents perquè ens ofereix un rendiment excepcional i contribuïm a reduir emissions".

Respecte de la cursa, el recorregut és nou en el 60% i hi haurà una etapa marató amb una cronometrada de 48 hores. Serà l'etapa 6, entre l'11 i el 12 de gener, just abans del dia de descans. A les quatre de la tarda, els pilots s'hauran d'aturar al bivac més proper i no hi haurà una classificació parcial, sinó que serà la total dels dos dies.

Per a Esteve, "la primera part de la cursa erà molt interessant, ja que el pas pel desert serà molt més complet, després de la presa de contacte de l'any passat. Espero una cursa atractiva que ens permeti veure la competitivitat del Toyota Hilux. Això sí, espero que no plogui per tal que les traçades no hi quedin marcades i la navegació sigui el més important".