Motor

El Dakar vetlla les armes abans d'arrencar les hostilitats divendres

Batalla de nervis entre els favorits de cotxes mentre se succeeixen les últimes proves sobre el terreny

Gerard Farrés i Diego Ortega van entar en contacte amb el bugui

Gerard Farrés i Diego Ortega van entar en contacte amb el bugui / Can-Am Racing

Jordi Agut

Jordi Agut

El dia abans de l'arrencada de l'edició del 2024 del Dakar hi ha força dubtes entre tothom, com cada any abans que s'inicïin les hostilitats. Els uns, treuen profit als últims dies per posar a punt el vehicle i també per rodar els quilòmetres que no han pogut fer abans. És el cas del bugui de Gerard Farrés i Diego Ortega, inèdit des que van finalitzar quarts fa dotze mesos. Els altres, en canvi, intenten lliurar una guerra de nervis, sobretot en la categoria de cotxes, la més glamurosa.

És un tothom contra Nàsser al Attiyah, el guanyador en les dues últimes edicions i de cinc en total que, enguany, vol ser campió per tercer any seguit ara amb un altre cotxe, el Hunter, en el qual tindrà un company que pot ser el seu principal rival, el francès Sébastien Loeb. El qatarià es rebel·la atacant els Audi, com el de Carlos Sainz, en indicar que no creu que la fiabilitat del vehicle alemany serveixi per durar més de tres dies en cursa. I al costat, els renovats Toyota, els guanyadors amb Al-Attiyah fins a l'estiu passat, durant la Baja Aragó, que s'han reforçat amb els joves Seth Quintero i Lucas Moraes, aquest amb l'igualadí Armand Monleón de copilot. Isidre Esteve també forma part de l'elenc de competidors de la firma japonesa, amb la intenció de seguir millorant posicions i de trobar noves maneres per optimitzar el rendiment en pilots en condicions com la seva. També serà interessant saber què pot fer Nani Roma, amb l'odenenc Àlex Haro al costat, en el seu retorn a la cursa després d'un any parat per vèncer el càncer.

Entrant en contacte

En les últimes hores també hem pogut tenir notícies de dos dels nostres amb aspiracions de victòria en les respectives categories. Gerard Farrés, que no havia pogut conduir el Can-Am des que va acabar el Dakar passat, ha aprofitat els dies previs per retrobar-s'hi. Aquest dijous explicava a les seves xarxes socials que "ahir vam fer un test en què vam poder provar per primer cop el nostre Can-Am en un tram amb sorra, moltes pedres i dunes, que al final és el que ens trobarem. Tot va anar perfecte. Tenim el cotxe llest i verificat per iniciar la pròleg".

Moi Torrallardona també s'ha pogut acoblar a la nodrida representació neerlandesa del seu equip, Eurol Rallysport. Se l'ha vist remenant el mòbil i aviat la tauleta amb la qual haurà d'ajudar Mitchel van den Brink a sortejar les pedres i a surfejar per la sorra.

Moi Torrallardona, a la dreta, mirant el mòbil amb un dels companys d'equip

Moi Torrallardona, a la dreta, mirant el mòbil amb un dels companys d'equip / Eurol Rallysport

En camions, un altre representant de casa nostra, Marc Torras, de Sant Feliu Sasserra, provarà de fer un bon paper amb el Ford de l'equip Fesh Fesh Team amb els andorrans Albert Llovera i Margot Llobera.

Ningú no podrà badar el primer dia perquè la pròleg no serà un tràmit. Són 28 quilòmetres prou exigents com per posar tothom en un ordre de sortida força lògic de cara a l'etapa de dissabte. Al camping aïllat d'Al Ula, tot ja és a punt per a la sortida.