La marca de roba Desigual va reaccionar ahir a la polèmica del seu últim espot publicitari fet amb motiu del Dia de la Mare. La companyia va afirmar que "en cap moment s'ha volgut ferir la sensibilitat de l'espectador" i va justificar la campanya "Tu decideixes" explicant que punxar preservatius pot ser "un cant a la maternitat" i a "l'alliberament personal", alhora que nega que la seva intenció, ni la seva funció, sigui "proposar patrons socials de conducta".

L'anunci ha desfermat nombroses reaccions adverses i fins i tot la Generalitat es planteja demanar-ne la retirada. Així ho va confirmar ahir la consellera de Benestar i Família, Neus Munté, que va criticar la "frivolitat" que transmet en matèria de salut sexual.

En una entrevista concedida a Catalunya Ràdio, la consellera es va referir a aquesta qüestió afirmant que "hem d'estudiar si es demana la retirada, com ja s'ha fet altres vegades amb anuncis publicitaris que d'una manera o una altra emetien missatges que es consideraven negatius per a les dones, la infància, o per a qui sigui".

Neus Munté va criticar també durament "la frivolització del que és la prevenció i del que és la seguretat en tot el que fa referència a les malalties de transmissió sexual, el virus del VIH i els embarassos".

La consellera de Benestar i Família també va subratllar que no pot ser que "una marca amb una influència com la que Desigual té entre la joventut transmeti missatges" com el que es desprèn d'aquesta polèmica campanya.