"La solució ets tu!" És el lema de la nova campanya de Creu Roja a Manresa amb l'objectiu de captar voluntaris per l'entitat. També recursos i més socis. D'entrada, però, el primer objectiu és buscar voluntaris. Actualment l'entitat en té uns 200, però sempre en fan falta per tirar endavant els projectes de l'entitat i els nous que planifica. Aquest dimecres al matí s'ha fet la presentació pública de la campanya.

«Tothom pot formar part de la solució», ha explicat el president de Creu Roja Manresa, Miquel Riera. També les persones ateses, més de 3.000 l'últim any. «Tot seria més complicat si no volen formar part de la solució», ha dit Riera.

A través d'un vídeo Creu Roja mostra les activitats que porta a terme: des d'atenció a la gent gran, infància i joventut, serveis de protecció civil i assistencials fins a accions per ajudar a gent a trobar feina. Ja amb càpsules audiovisuals més curtes es mostra la tasca que fan els voluntaris.

A la presentació també han tingut veu. La Dolors, l'Anna, el José Antonio, el Pep o el Carlos han explicat la diversitat de projectes de tot tipus que empeny Creu Roja i, sobretot, «el que reps» per part dels usuaris, segons han assegurat. Són protagonistes reals que participen en activitats reals. També la campanya «La solució ets tu!» ha estat ideada per voluntaris de comunicació de l'entitat amb el suport del tècnics de Creu Roja.

Per ser voluntari de la Creu Roja «no es necessita ser una persona especial, ni tenir molt temps lliure ni grans estudis. Només voluntat», ha afirmat Riera. L'objectiu que s'ha imposat l'entitat és que una seixantena de persones es facin voluntàries.

«La solució ets tu!» substitueix la campanya «Busquem el teu cap» que es va posar en marxa amb el mateix objectiu el 2017 i fins l'any passat. Se'n van aconseguir prop de 150 en aquests dos anys. En aquella ocasió, però, es buscaven persones especialitzades en camps concrets. En aquesta oportunitat el ventall és més ampli i als audiovisuals es demana gent que sigui empàtica, activa oi flexible.

La difusió de la campanya es farà, bàsicament, per xarxes socials.