El concessionari oficial Honda Motonord va posar a disposició de Regió7 una unitat del nou model Africa Twin CRF 1000L, ja disponible per un preu a partir de 12.700 euros.

Quan parlem de la història de l'Africa Twin, una de les grans trail més maques, duradores i definitòries del segment, parlem d´una de les «megatrail» tradicionalment més significatives de la història per al gran mercat. De la seva duresa en donen fe la gran quantitat d'unitats que encara estan rodant per les nostres carreteres, fins i tot els models més antics que van aparèixer l'any 1988, mentre que el 1990 va augmentar de cilindrada, i amb això es demostra que estem parlant d'una moto molt especial, amb un disseny molt encertat.

La nova Africa Twin és una trail que garanteix agilitat, diversió i maniobrabilitat, així com també unes bones condicions de ruta. Es pot triar entre tres versions diferents: STD -l´estàndard-, ABS i DCT/ABS, així com quatre decoracions: blanc, negre, tricolor i l´espectacular Dakar.

Equipada amb un motor bicilíndric Twin en paral.lel de 1.000 cc, amb 95CV de potència (que permet limitar-la a 35KW per a carnet A-2), un pes de només 208 kg per a la versió bàsica, s'ha desenvolupat un nou DCT especial per a off-road. Disposa d'una culata molt compacta amb accionament de les quatre vàlvules amb el sistema Unicam. L'arbre de lleves s'ha creat utilitzant els mateixos materials que, per exemple, fa servir la CBR1000RR. Respecte a la caixa de canvis de sis velocitats (de la versió bàsica) s´utilitza el mateix sistema que en les CRF250/450, amb embragatge antirebot. El motor està calat a 270º per obtenir un gran parell motor de 98 Nm, com també un so greu i atractiu. El motor és tan compacte que el de la versió DCT és igual d'ample que el de la versió bàsica.

Respecte al parell cicle, està equipada amb un xassís doble cuna d'acer, una forquilla invertida Showa, un monoamortidor, doble disc davanter lobulat de 310 mm, pinces de fre Nissin d'ancoratge radial i quatre pistons, i llantes de radi convencionals de 21 polzades la davantera i 18 la posterior. L'alçada del seient és ajustable entre 850 i 870 mm.

La novetat més interessant que trobem en la nova Africa Twin és en el DCT, específicament pensat per off-road. Als modes ja coneguts D i S, s´hi afegeix un mode G -off-road- , que s'acciona amb un polsador en la instrumentació, que gràcies a un sensor decideix la millor relació en funció de la inclinació de la moto.

A més a més, el mode S se subdivideix en tres modes més: S1, S2 i S3, afinant encara més el salt entre relacions en conducció esport. Les versions ABS i DCT tindran control de tracció HSTC -Honda Selectable Torque Control- de tres nivells.

L´ABS opcional de l'Africa Twin evita que la moto derrapi, i això permet controlar-la si s´ha de fer una frenada brusca.

Si els sensors detecten un bloqueig en una de les rodes, una sèrie de vàlvules fan servir una seqüència d'impulsos de frenada per aturar ràpidament la moto sense perdre tracció. Quan l´HSTC percep una imminent pèrdua de tracció de la roda posterior, redueix el parell motor per augmentar l'adherència i evitar el gir de la roda en buit.

El mode seleccionat, dels dos nivells disponibles, apareix en la pantalla LCD. Si es prefereix, també es pot desactivar independentment l'ABS o l´HSTC només pitjant un botó.

Finalment, la nova Africa Twin està plena de cuidats tocs de disseny que són un gest de complicitat al seu passat. Els bons dissenys suporten el pas del temps, i l'Africa Twin el supera amb molt bona nota. Tant pel far doble, el seu atractiu estil i la seva gran visibilitat, com per la gamma de pintura de ral·li, la nova Africa Twin rendeix un homenatge al model original amb un estil clàssic que segueix estant de rabiosa actualitat.