Era qüestió de temps que Seat llancés la versió Cupra del León. Neix com el model de la firma més potent, amb una potència que arriba als 300 CV. Són deu més que els del seu predecessor, que sobretot avantatja en parell motor, amb 380 Nm (l’anterior en tenia 350).

El millor de tot és com els aprofita el nou Seat León Cupra, ja que aquest parell està disponible en un gran marge de revolucions: des de1.800 fins a 5.500, i fa gaudir d’una força aclaparadora i una contundent resposta a l’accelerador. Aquesta potència i parell motor fan possible que el vehicle acceleri de 0 a 100 km/h en 5,8 segons i arribi als 250 km/h. Seat anuncia un consum mitjà de 6.7 l/100 km i emissions de CO2 entre 153 i 164 g/km en el model de tracció davantera i canvi manual.

Com que els amants de l’esportivitat no responen només a un perfil, Seat ofereix el León Cupra en tres carrosseries diferents: 5 portes, SC coupé (tres portes) i ST familiar, a més de poder gaudir de canvi manual o automàtic DSG de sis velocitats i tracció davantera o a les quatre rodes. Aquesta última opció només està disponible en la carrosseria familiar, que amb el canvi automàtic conforma l’opció més exclusiva de la gamma León, amb un preu de 38.690 euros. L’opció més accessible és el León 5p manual, amb un preu a partir de 34.050 euros.

Per a tots els gustos

Independentment de l’opció escollida, l’esportivitat i el dinamisme són de sèrie. En la presentació vam tenir l’oportunitat de provar les diferents versions i amb totes se’ns va dibuixar un somriure a la cara.

El comportament del León Cupra ST 4Drive DSG és el més destacable gràcies a l’efectivitat de la tracció total i la rapidesa de resposta del canvi automàtic, que se sumen a un xassís específic. Disposa d’amortidors controlats electrònicament per adaptar-se al terreny i amb una direcció assistida progressiva.

Tots els Cupra inclouen diferencial autoblocant VAQ de tipus Haldex a l’eix davanter, la qual cosa fa que els models que disposen de tracció a només un eix no quedin gaire endarrere del de tracció total. Aquest sistema analitza l’adherència de cada pneumàtic, els discos de l’embragatge Haldex s’obren o tanquen i poden passar fins al 100% del parell disponible a una sola roda per garantir una estabilitat i pas per revolt sorprenent i eliminar el temut subviratge d’aquests models.